تکنولوژی
دنیا شکوهی۵:۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۵ خرداد

تیم کوک در یک حمله شگفت آور خصمانه و منفعل، به رقبای خود فیسبوک و گوگل میگوید: داده هایتان را نمیخواهیم.
کوک در قهرمانان آزادی EPIC، یک رویداد آزادیهای مدنی در واشنگتن سخنرانی میکرد. بر اساس گزارش TechCrunch، کوک گفت: من با شما اهالی سیلیکون ولی صحبت میکنم، جایی که تعدادی از موفق ترین و برجسته ترین کمپانی ها تجارت خود را با آرام کردن مشتریان با خشنودسازی آنها در مورد اشتراک اطلاعات شخصی خود ساخته اند." و اینکه" آنها از هر چیزی که در مورد شما میفهمند استفاده میکنند و تلاش میکنند تا آنرا به پول تبدیل کنند. ما معتقدیم که این اشتباه است، و این چیزی نیست که اپل بخواهد باشد."
اگر گوشهای لری پیج و مارک زاکربرگ تا آن لحظه در حال سوختن نبود مطمئنا بعد از صحبت های کوک در مورد اپلیکیشن عکس گوگل این اتفاق افتاد. قابلیتی که قادر به فهمیدن محتویات عکس شما با استفاده از الگوریتمهای پیچیده است. به عنوان مثال اگر عکسهای خود را برای سگ جستجو کنید، تمامی عکسهایی که از سگها گرفته اید را پیدا خواهد کرد. بدون اینکه نیاز باشد عکسهای خود را تگ کنید یا اطلاعاتی به گوگل بدهید که اینها عکسهای سگ هستند.


کوک اظهار تاسف کرد:
ما باورداریم که کاربران باید کنترل اطلاعات خود را داشته باشند، شما ممکن است این سرویس رایگان را دوست داشته باشید اما ما فکر میکنیم این سرویسها ارزش ندارد که آنها ایمیل شما، تاریخچه جستجوی شما و اکنون عکسهای خانوادگی شما را خدا میداند برای چه مصرف تبلیغاتی، استخراج کنند و به حراج گذارند. و ما گمان میکنیم بالاخره روزی کاربران خواهند فهمید که اینها برای چه چیزی است.
در ادامه، کوک در مورد کدگذاری صحبت کرد، که مشخص شد به شدت طرفدار آن است. او اذعان داشت که این مساله برای آزادی بیان بسیار مفید است.
"اکنون ما به اجرای قانون احترام میگذاریم و در  نقاط مختلفی با آنها همکاری میکنیم اما سر این مساله با هم اختلاف داریم. تضعیف کدگذاری یا از بین بردن آن به انسانهای خوبی که از آن در راه درست استفاده میکنند آسیب میرساند. و در نهایت من معتقدم تاثیر دلسرد کننده ای بر حقوق صریح ما میگذارد و اصول بنیان گذاری این کشور را تحلیل میکند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با خالق اینستاگرام ، Kevin Systrom آشنا شوید