حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

دادگاه منطقه‌ای در نیویورک تصریح کرد که باز نشر یک توئیت بر روی صفحات وب می‌تواند نقض قوانین کپی باشد – تصمیمی که می‌تواند اثر وسیعی بر شبکه‌های اجتماعی و انتشارات داشته باشد.
روز گذشته، قاضی Katherine B.Forrest دفاع از چندین خبرگزاری را که توئیت‌هایی شامل عکس کپی‌رایت شده از Tom Brady بود را باز نشر کرده بود، رد کرد. وی می‌گوید آن‌ها حتی اگر قصد گنجاندن این عکس را بر روی سایت‌شان نداشتند هم احتمالا ناقض این قانون می‌شدند. تصمیم وی ممکن است مورد استیناف قرار گیرد، اما این استدلال می‌تواند برای انواع متعددی از محتواهای باز‌نشر شده اجرایی شود، و این ویژگی اساس انتشار وب را برای استفاده مخاطره آمیز می‌کند.
این پرونده مربوط به سال 2016 است، زمانیکه عکاسی به نام Justin Goldman، عکسی از Tom Brady بازیکن NFL را در حال پیاده‌روی با Danny Ainge در استوری اسنپ‌چت منتشر کرد. پس از آن تعدادی از افراد این عکس را توئیت کردند و چندین سایت خبری هم این توئیت‌ها باز نشر کردند.
Goldman هم شرکت‌هایی همچون Gannett Company و Yahoo را برای انتشار این عکس بدون اجازه تحت تعقیب قانونی قرار داد. اما این صفحاتی که به طور قانونی متهم به نقض شدند، به طور مستقیم در بردارنده ی عکس Goldman نبود، بلکه با استفاده از قابلیت توئیتر این توئیت را نمایش دادند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه