تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

شرکت رومانیایی و غیرانتفاعی طرف‌دار فناوری سبز، یعنی «بنیاد جاستین کاپرا برای فناوری‌ها و اختراعات پایدار»(FITS)، از خانه‌های خودکفای پایدار رده «سولِتا زیرو انرژی» پرده‌برداری کرد. این خانه‌های انعطاف‌پذیر، در چندین شکل و اندازه و ترکیبی از طراحی تعدیلی روستایی به همراه ظرف‌شویی آشپزخانه معروف فناوری‌های ذخیره و تولید انرژی، در دسترس هستند.
«سولِتا زیرو انرژی» شامل چندین خانه از واحد کوچک با بنای مفید 48 متر مربع (516 فوت مربع) به اضافه یک اتاق زیر شیروانی تا نمونه نسبتاً بزرگ مناسب برای خانواده‌های پنج نفره با فضای 100 مترمربعی را شامل می‌شود. راه حل‌های هوشمندانه صرفه‌جویی فضای انبار، کمک خواهد کرد تا بتوان نهایت استفاده را از فضای در دسترس برد.
در حالی که ممکن است نام این خانه‌ها نشان از آن داشته باشد که نیازی به انرژی ندارند؛ اما در واقع آن‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند تا به ساکنین خود اجازه دهند بدون دردسر، وارد سبک زندگی خودکفا شوند. اگر کمی بیش از حد ماجراجویانه به نظر می‌رسد، در صورت تمایل می‌توان تسهیلات جدید، همچون آب و برق رایج را به آن متصل کرد.
بر اساس نیاز و بودجه، هر خانه «سولِتا زیرو انرژی» می‌تواند یک سیستم آب‌گرم‌کن زمین‌گرمایی، نیروی باد، نیروی خورشیدی و جمع آوری آب را ضمیمه کند. پنجره‌های بزرگ با میزان جذب حرارت کم و نورپردازی LED سرتاسری و همچنین، بخاری که از چوب و سایر مواد سوختی فشرده شده برای نواحی خنک‌تر استفاده می‌کند ، در دسترس هستند. یک سیستم نظارت رایانه‌ای کمک می‌کند تا همه چیز تحت نظر باشد.
طبق گزارش‌ها، 97% این خانه‌ها از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند؛ چوب، انتخاب اصلی در این مواد است. هر واحد، ماژولار است، بنابراین اگر نهایتاً فضا کم بیاید، افزودن یک بخش اضافی، بایستی نسبتاً ساده باشد. این خانه‌ها می‌توانند بر روی هر دو زیربنای چوبی و یا بتونی با هزینه پایین ساخته شوند.
خانه‌های رده «سولِتا زیرو انرژی»، به هیچ وجه تنها مساکن کاملاً خودکفا و موفقی نیستند که ما اینجا در «گیزمَگ» به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، نتیجه تلاش Studio H:T، به عنوان یک جایگزین جذاب، به ذهن خطور می‌کند.
محدوده قیمتی از 25,000 یورو (تقریباً 32,000 دلار آمریکا) برای کوچک‌ترین «زیرو انرژی وان» شروع می‌شود و واحد «زیرو انرژی تو» بزرگ ‌تر که از قیمت خوب 57,000 یورو برخوردار است. یک ضمانت‌نامه 10 ساله شامل فروش آن می‌شود و FITS در حال حاضر یک خانه نمایشی را بیرون سفارت‌خانه ایالات متحده در بخارست رومانی، به معرض تماشا گذاشته است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل شروع به فروش انرژی می کند