تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

Mark Zuckerberg در سال ۲۰۱۶ برای خود پروژه‌ی بلندپروازانه‌ای تعریف کرده است که در آن می‌خواهد دستیار صوتی هوشمندی برای خانه‌ی خود بسازد تا وی را قادر به انجام اموری خاص در خانه شامل کنترل نور، مراقبت از بازدیدکنندگان و به‌کارگیری وسائل منزل نماید.
Zuckerberg در پستی اعلام داشته است که انجام این پروژه ساده‌تر از آن چیزی که به نظر می‌رسد. دلیل وی نیز آن بوده است که هم‌اکنون بسیاری از کاربران می‌توانند با داشتن دستیار صوتی چون Amazon Echo، بسیاری از موارد پروژه‌ی تعریف‌شده‌ی خانه‌ی هوشمند را عملی کنند. اگر بخواهیم عادلانه به قضیه نگاه کنیم، هیچ‌یک از کاربران Echo از ابتدا دستگاه صوتی خود را نساخته‌اند. درحالی که Zuckerberg اقدام به کد نویسی دستگاه صوتی هوشمند خود تحت زبان‌های Python، PHP و Objective C نموده است. حتی وی از تکنیک‌های یادگیری ماشین شامل پردازش گفتار و تشخیص چهره بهره برده است.
دستیار صوتی Zuckerberg که Jarvis نام گرفته است حتی می‌تواند با کم‌ترین ورودی قطعه موسیقی مناسب آن زمان و مکان را تشخیص دهد. طبق گفته‌ی Zuckerberg، وی تنها ۱۰۰ ساعت برای ساخت Jarvis با چنین توانایی‌هایی زمان صرف کرده است.
باید دید که آیا Jarvis به صورت محصول عرضه خواهد شد و یا خیر.

برچسب هاJarvisMark Zuckerberg
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

مقابله سهامداران فیس بوک با قدرت مارک زوکربرگ