ایران
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام جدی گرفتن مخاطرات فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: خانواده اصلیترین نهاد در پیشگیری از آسیب ‌های فضای سایبری است.
سرهنگ جمالی با حضور در برنامه ی رادیویی صبح به خیر ایلام اظهار کرد: باید همه ی سازمان ها و ارگان‌های مربوطه به خصوص خانواده به عنوان تأثیر گذارترین نهاد اجتماعی در زندگی افراد جامعه نسبت به افزایش سطح آگاهی و دانش سایبری کاربران اهتمام لازم را داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه شخصیت سازی‌های واهی و دروغین یکی از آفت‌های فضای سایبری است، افزود: با توجه به اینکه اینگونه شخصیت سازی‌ها و پیروی از چنین نگرش‌هایی آسیب‌هایی همچون ترویج الگوهای نامناسب، کاهش ارتباطات، از هم گسیختگی خانواده‌ها، طلاق، به خطر افتادن حریم خصوصی افراد و خانواده‌ها و بحث اعتیاد و برخی جرایم سایبری را به همراه دارد لازم است که کاربران و خانواده‌های آنان نظارت و کنترل بیشتر و مستمری بر فرزندان خود هنگام فعالیت در فضای سایبری را داشته باشند.
این مقام  ارشد انتظامی در ادامه به تهدیدات شبکه‌های اجتماعی اشاره و خاطرنشان‌کرد: امروزه اکثر جرایم در حوزه ی شبکه‌های اجتماعی به دلیل اعتماد به افرادی با هویت‌های جعلی اتفاق می‌افتد. 
رئیس پلیس فتا ایلام نقش رسانه‌ها را در امر آموزش و فرهنگ سازی فضای سایبری مفید و تأثیرگذار دانست و بر همکاری دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی جهت ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای در فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد.
سرهنگ جمالی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ایی را دارد و از هموطنان درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم رایانه‌ایی مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه