ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۹ تير

سازمان فضایی ایران در راستای وظایف خود و بر اساس نیازهای اساسی کشور، خدمات سنجش‌ازدور در حوزه‌ی مدیریت بحران را در اختیار متولیان و تصمیم گیران این حوزه قرار می‌دهد.
به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، در راستای توسعه‌ی کسب‌وکارهای فضاپایه و بر اساس اولویت و نیازهای اساسی کشور، سازمان فضایی ایران ۵ محور مدیریت بحران، محیط‌زیست، هواشناسی، کشاورزی و خدمات شهری را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اسماعیلی، مسئول کارگروه توسعه‌ی کسب‌وکارهای فضاپایه در حوزه‌ی مدیریت بحران گفت: چرخه‌ی مدیریت بحران شامل ۴ مرحله پیشگیری و کاهش، آمادگی، مقابله و بازیابی است که امروزه فناوری سنجش‌ازدور نقش به سزایی را در هر ۴ مرحله این چرخه ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: استفاده از این فناوری علاوه بر پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از وقوع بلایای طبیعی و پایش مناطق خسارت‌دیده، در تسریع امدادرسانی نیز بسیار مؤثر است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه ایران در موقعیت جغرافیایی قرار گرفته است که مورد تهدید بلایای طبیعی است گفت: گسترده بودن پوشش تصاویر ماهواره‌ای، پایش مناطق صعب‌العبور و تکرارپذیر بودن این تصاویر بخشی از ویژگی‌هایی است که باعث شده فناوری سنجش‌ از دور به‌عنوان یک ابزار قدرتمند به کمک مدیریت بحران بیاید. 
وی گفت: با توجه به اولویت‌ها و نیازهای اساسی کشور این حوزه به‌ عنوان یک محور اصلی در توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه در برنامه‌های سازمان فضایی ایران لحاظ شده است تا علاوه بر خدمت‌رسانی به جامعه، به توسعه‌ی کسب‌وکارهای نوین و افزایش اشتغال در این حوزه پرداخته شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه