ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شعار "پر کردن فاصله استانداردسازی"  اتحادیه جهانی مخابرات برای سال ۲۰۱۹ گفت: استاندارد سازی به معنای ایجاد قالب های مشخص و دایمی برای همیشه است.
وی افزود: قالب‌های متنوع با رویکردهای شخصی، سازمانی و استفاده از فرصت‌ها خلاف امر استاندارد سازی است در صورتی که استانداردسازی از یک رویکرد یکپارچه برخوردار است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در سه دهه اخیر ظهور دانش یکپارچه روندهای علمی جهان را تغییر داده است، تصریح کرد: برای برقراری ارتباطات دو گذاره وجود دارد، ارتباط گر و ارتباط گیر.  اگر ارتباط‌گیر،  ارتباط‌گر را به رسمیت نشناسد هیچ تعاملی به وجود نمی‌آید.
عاملی با تاکید بر اینکه  دانش یکپارچه علت های مرتبط با پدیده را مورد توجه قرار دهد، گفت: در علوم رشته‌ای به پدیده‌ها بر مبنای علم فیزیک، علوم سیاسی و ارتباطات نگاه می شد ولی این دانش یکپارچه بود که پایه فرا رشته‌ای علوم را برقرار کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه با گذشت زمان ضرورت دانش یکپارچه بیشتر احساس شد زیرا عوامل تاثیر گذار بر پدیده‌ها بیشتر شد.
وی با اشاره به اینکه اتفاق دیگری که در حوزه دانش، جهان را تحت تاثیر قرار داد ظهور دانش "شبیه سازی هستی" است،  افزود: علوم تجربی ابطال پذیر است و حرکت به سمت شبیه‌سازی هستی به همین دلیل بود تا  از علم بیشتر به سمت ژنتیک هستی نزدیک شود.
عاملی با اشاره به اینکه امروز دانش در قطعات بایو به معنی هستی شناسی و نانوبه معنی هستی در مقیاس کوچک عرضه شده است، گفت: امروز اینترنت همه چیز در مقیاس نانو در حال گسترش است و مرتبط کردن جهان اول با دوم در حال توسعه است.
وی با اشاره به اینکه امروزما در فضای خیلی متفاوتی با جهان در ارتباط هستیم و اگر آن را درک نکنیم فقط مشکل را پیچیده‌تر می‌کنیم، افزود: ما باید با عقلانیت کاربری به پدیده های جدید نگاه کنیم که متفاوت از عقلانیت الهی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه