کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ آبان

شرکت Google ماه گذشته بی‌سر و صدا اقدام به خرید Undecidable Labs کرد. استارتاپی که توسط مدیر سابق شرکت Apple Inc در راستای افزایش درآمدزایی از جستجوهای اینترنتی تاسیس شده است.
این معامله برای Google می‌تواند ارتباط لینک‌های تصویری آنلاین با جریان درآمدی این سرویس را مستحکم‌تر نماید. بر اساس آن، به نظر می رسد Google، در حال حاضر بخش عمده‌ی درآمد خود را از راه نمایش تبلیغات در لابلای نتایج جستجوهای کاربران کسب می‌کند و به دنبال راه‌هایی برای افزایش درآمد از طریق جستجوی کاربران است.
این شرکت پیش‌تر نیز تلاش کرده بود با اضافه کردن سیستم پرداخت تلفن همراه خود به موتور جستجو، امکان خرید مستقیم، هنگام جستجو را برای کاربران فراهم آورده و درآمد بیشتری کسب کند، اما خدمات پرداخت گوگل هنوز چندان فراگیر نیست و سود چندانی در پی نداشته است.
بنیان‌گذار این استارتاپ، Cathy Edwards،  در حال حاضر نظارت مهندسی و توسعه محصولات بخش جستجوی تصویر در Google را بر عهده گرفته است. خانم Edwards در سال ۲۰۱۲ یک موتور جستجو به نام Chomp طراحی کرده بود که توسط Apple خریداری شد. پس از آن به مدت ۲ سال به عنوان مدیر مهندسی در شرکت مذکور فعالیت کرد. وی در سال ۲۰۱۵ استارتاپ Undecidable Labs با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱ میلیون دلار را در سانفرانسیسکو راه‌اندازی نمود. استارتاپی که تاکنون خدمات یا محصولی توسط آن ارائه نشده است.
شرکت Google با به کارگرفتن افراد باسابقه‌ای چون Stefanie Kraus ،Li Fan و Edwards که هرکدام ایده‌ای در زمینه‌ی طراحی موتور جستجوگر تصاویر دارند، به دنبال طراحی یک ابزار برای بهبود جستجو و انجام خریدهای آنلاین می‌باشند. لازم به ذکر است که پیش از این Li Fan مدیر مهندسی بخش جستجوی تصاویر Google، ماه سپتامبر این شرکت را ترک و به Pinterest پیوست.

برچسب هاgoogle
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

خودروی بدون راننده گوگل از تابستان امسال وارد خیابانها می شود