گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۷ تير

برآورد شده است حذف هواوی از برنامه توسعه 5G در انگلیس حدود دو میلیارد پوند به صنعت تلکام این کشور خسارت وارد کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ظاهرا جداسازی تجهیزات هواوی از زیرساخت های شبکه 5G این کشور موجب قطعی سیگنال های موبایل و خسارت دو میلیاردی به این کشور خواهد شد.
جیمز بارفورد، مدیر بخش مخابراتی موسسه تحلیلگر Enders که این برآورد را انجام داده، در این باره گفته است: این مساله برای اپراتورها بسیار ناراحت کننده است.
بنابر اطلاعات به دست آمده از منابع این صنعت، ظاهرا اپراتورهای مخابراتی مذاکرات خود با رقبای هواوی از جمله اریکسون و نوکیا را آغاز کرده اند. هرچند که به نظر می رسد جایگزینی تجهیزات رقبا، اپراتورها را مشمول هزینه های اضافی خواهد کرد.
پیچیدگی شرایط اینجاست که اپراتورهای بریتانیایی شبکه های 5G خود را روی زیرساخت 4G بنا می کنند که بدین معنی است آنها مجبورند تجهیزات 4G هواوی را نیز از شبکه هایشان حذف کنند که موجب تحمیل هزینه های اضافی به آنها می شود.
متیو هاوت، یکی از تحلیلگران این حوزه معتقد است که نگرانی بزرگ در این باره، قطعی های دوره ای شبکه و عدم دسترسی مشترکان به شبکه 4G خواهد بود که در این صورت اختلالات گسترده ای در شبکه 4G رخ خواهد داد.
این مساله همچنین سرعت توسعه و راه اندازی شبکه 5G در سراسر این کشور را به شدت کاهش می دهد. این درحالی است که وودافون پیش از این هشدار داده بود اگر اپراتورها مجبور شوند زمان و هزینه خود را صرف جایگزینی تجهیزات کنند، پیشتازی انگلیس در توسعه 5G از بین خواهد رفت.
بارفورد گفته است: اجبار به جایگزینی تجهیزات یک مشکل بزرگ است و بدون شک در میان همه اپراتورها موجب کاهش سرعت پوشش 5G خواهد شد.
این مساله از آنجا شروع شد که روز یکشنبه نخستوزیر بریتانیا از خروج تجهیزات شبکه 5G هواوی به دلیل نگرانی های امنیتی در این کشور خبر داد.
دولت بریتانیا همچنین درحال تهیه گزارشی از تاثیر تحریم های آمریکا روی هواوی است که در نتیجه آن شبکه های موجود مجبور به حذف هواوی از تجهیزات شبکه شات خواهند بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه