نرم افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش زومیت، خطای جدید اپ استور اپل باعث شد که در مدت زمان دو روز کاری، حدود ۲۰ میلیون داده‌ی مربوط به امتیازها و رتبه‌دهی کاربران به اپلیکیشن‌ها پاک شود.
در اثر خطای به‌وجود آمده در  اپ استور، حدود ۱۰ میلیون داده‌ امتیازها کاربران در ایالات متحده و بیش از ۲۰ میلیون داده امتیازهای کاربران در سطح جهانی، پاک شده است.
Appfigures، مؤسسه‌ی پژوهشی فعال در حوزه‌ی اپلیکیشن، موفق به کشف باگ مربوطه شده و در گزارشی اعلام کرده که این باگ اپلکیشن‌های منتشرشده از سوی شرکت‌هایی همچون گوگل، مایکروسافت، نایکی، دیزنی و همچنین اپلیکیشن‌ توسعه‌دهندگان کوچک‌تر بازار را تحت تأثیر قرار داده است.
براساس اعلام اپل، باگ مربوطه شناسایی شده است و کوپرتینونشین‌ها مشکل را برطرف کرده‌اند. ظاهرا امتیازها و نظرات کاربران در مورد اپلیکیشن‌ها به حالت قبل بازمی‌گردد. اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد:
کاربران می‌توانند ازطریق امکان رتبه‌بندی‌ و بررسی‌ در اپ استور، تجربیات خود را در مورد اپلیکیشن‌های مختلف با سایر کاربران به‌اشتراک بگذارند. درجریان برنامه‌ی منظم رسیدگی به اپ استور، باگی رخ داد و باعث شد به‌صورت موقت داد‌ه‌‌های امتیازدهی و بررسی کاربران از اپلیکیشن‌های مختلف حذف شود. باتوجه به اینکه باگ مربوطه برطرف شده، نظرات و رتبه‌بندی‌های حذف‌شده، مجددا قابل رویت هستند و هیچ داده‌ای حذف نشده است. از بروز چنین باگی ناراحت هستیم و از کاربران غذرخواهی می‌کنیم. در نظر داشته باشید که تمامی رتبه‌بندی‌‌ها و بررسی‌ها بازیابی و به حالت قبل بازگردانده شده‌اند.
بر اساس اعلام Appfigures، بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن مربوط به ۲۰۰ توسعه‌دهنده، تحت تأثیر این باگ قرار گرفته‌‌اند و داده‌های رتبه‌بندی و امتیازدهی درحدود ۲۲ میلیون کاربر در عرض دو روز کاری حذف شده است. Appfigures اعلام کرد:
به‌ صورت میانگین در کشورهایی که تحت تأثیر باگ اپ استور قرار گرفته‌اند، میزان دانلود اپلیکیشن‌ها حدود ۵۰ درصد افت پیدا کرده است.
ظاهرا برخی اپلیکیشن‌ها بیش از بقیه، تحت تأثیر تبعات باگ به‌وجود آمده قرار گرفته‌اند. برای مثال اپلیکیشن استریم ویدئویی Hulu درحدود ۹۵ درصد امتیازات خودش را در ایالات متحده از دست داده است؛ در‌حالی‌که ۸۵ درصد از امتیازات دراپ باکس نیز در آمریکا حذف شده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه