تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

استیو وزنیاک : در آینده ربات ها انسان ها را مانند حیوان خانگی نگه خواهند داشت
یکی از بنیان گذاران اپل ، استیو وزنیاک کاملا مطممئن است که هوش مصنوعی در حال غلبه است ولی نمیتواند تصمیم بگیرد که آیا این برای انسان ها بد است یا خوب.
در مصاحبه ی ماه مارس، وزنیاک پیش بینی کرد که هوش صنوعی از انسان ها پیشی خواهد گرفت و از انسان های ضعیف را نابود خواهد کرد. حالا در فروم تکنولوژِی ، سال 2015 در آستن، تگزاس ، روز چهارشنبه  ، وز گفت وقتی که هوش مصنوعی از ما جلو بیفتند احتمالش زیاد است که ما انسان ها را به عنوان حیوان خانگی نگه دارد. (به گزارش techrepuclic) .
او گفت : آنها از ما باهوش تر میشوند و وقتی باهوش تر شدند میفهمند که به ما نیاز دارند.
استدلال او به این صورت است که : هوش مصنوعی در حال غلبه است و این مساله توسط اینترنت اشیا  اتفاق می افتد. ولی وقتی هوش مصنوعی به اندازه ی کافی باهوش شد میفهمد که انسان ها "اصل" هستند و به همین دلیل ما را از بین نمیبرند و شاید حتی کمک هم کردند.
او میگوید : من اینترنت اشیا (internet of things) را میخواهم . چون کارهای زیادی برای من میکند . ما را شگفت زده میکند. ولی ما میخواهیم مانند یک حیوان خانگی باشیم و تمام مدت تحت مراقبت قرار بگیریم.  وز گفت این ایده وقتی داشته غذای مخصوص سگش را (فیله ی استیک و مرغ) میداده به ذهنش رسید. وزنیک در زمینه های دیگر نیز ایده هایی داشته . مانند اولین روزهای اپل، پهنای باند اینترنت و نو آوری . بهترینشان در مورد ساعت اپل و ماشین های خودکار.


کاشف به عمل آمد که بعد از تولید اولیه ی ساعت اپل او خودش یکی را خرید که هنوز به دستش نرسیده است. جالب است که او فکر میکند ساعت اپل طلایی بهترین قیمت را دارد. او میگوید: اگر میخواهید ساعتتان ارزش پولی که میپردازید را داشته باشد، طلایی را بخرید.(10000 دلار) و اگر یک بند بهتر میخواهید باید 17000 دلار بپردازید.مانند یک رولکس طلایی میماند و مهم نیست اگر ساعت کار کند یا نه . "
در زمینه ی ماشین های خودکار، وز معتقد است که اپل باید کاری در این زمینه بکند و سرمایه گذاری کند. او میگوید :  " اگر راننده های انسانی در کار نباشند تصادفات کمتری خواهیم داشت. من فکر میکنم قانونی به وجود می آید که انسان ها نمیتوانند در بعضی جاده ها رانندگی کنند "

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جاروبرقی روباتی neato به اینترنت اشیا ملحق میشود