گوناگون
بهناز زادبخش۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۶ مهر

با تکیه بر فناوری الکترونیک در صنعت خودروسازی، تولید کنندگان این صنعت در ژاپن، درحال بررسی بر روی خودروی خودران "پاناسونیک" می باشند.
این خودروی ژاپنی، دارای دو سرنشین، حسگر و پنج دوربین برای شناسایی محیط اطراف است. هدف تولیدکنندگان از آزمایشات به عمل آمده بر روی این خودروها این است که، به عملکرد درست  تجهیزات به کار رفته در دوربین ها برای سنجیدن محیط و چگونگی کارکرد فرمان و ترمزها دست یابند. این شرکت در نظر دارد تا با بهره برداری از تخصص به کار گرفته شده در دوربین و اتاقک خودرو، جای پایی برای آن، در بازار رو به رشد خودروهای خودران پیدا کند. 
"ایراراکی"، مدیر مرکز توسعه خودروسازی شرکت پاناسونیک، می گوید: «این فناوری یک فرصت تجاری برای شرکت ماست. تکیه صنعت خودروسازی به فناوری بخش الکترونیک از قبل بیشتر می شود.» با توجه به پیش بینی شرکت پاناسونیک، سود صنعت خودروی خودران این شرکت، طی دو سال آینده 150 درصد افزایش خواهد یافت. در همین حال، شهرداری هالیوود، اولین پارکینگ خودکار را ساخته است که میتوان گفت کاملا توسط رباتها پارک و کنترل میشود و بر خلاف جای پارک های قدیمی که تنها 66 ماشین می توانست در آن جای گیرد، 200 اتومبیل را می توان در آن جای داد. هدف مقام های شهری، ساختن پارکینگ های طبقاتی به جای پارکینگ های قدیمی است که فضای زیادی را در شهر اشغال می کنند. استفاده از آن نیز به این شکل است که، راننده ابتدا ماشین را در یکی از طبقات همکف پارک می کند و بلیط دریافت می کند. سپس ماشین توسط آسانسور و یک سری غلطاننده به مکانی خالی انتقال داده می شود. در پایان نیز، موقع رفتن، راننده توسط بلیط میتواند متوجه شود که در کدام قسمت پارکینگ خودروی خود را بیابد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه