تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ شهريور

بنابر گزارش‌های رسیده ده‌ها کارمند اپل پروژه‌ی محرمانه‌ی خودروی این شرکت را ترک کرده‌اند.
با محصولات تحسین برانگیزی که اپل در چند سال گذشته عرضه کرده‌است، خیلی دور از ذهن نیست که رئیس بخش طراحی اپل، Jony Ive، بخواهد بر روی طراحی خودرویی کار کند که تجربه‌ی کاربری انقلابی داشته باشد.
اما طبق گزارشات رسیده، به نظر پروژه‌ی محرمانه‌ی خودروی اپل با مشکلاتی رو به رو شده است.
ده‌ها کارمند این پروژه که Titan نام داشته، در هفته‌های اخیر از این کار جدا شده‌اند. تعداد تقریبی کارمندانی که بر روی این پروژه کار می‌کردند، بیش از ۱۰۰۰ نفر بوده است.
با روی کار آمدن رئیس جدید، Bob Mansfield، که پیش‌تر از مدیران اجرایی Apple بوده است، سمت و سوی پروژه از طراحی و تولید خودرو، به خلق تکنولوژی‌های نوین برای خودروهای پیشرفته تغییر یافته است. این بدان معنی است که احتمالا اپل در پی شراکت با خودروسازانی است که طراحی اپل را پیاده‌سازی کنند. 
برای اینکه به توانمندی‌های اپل برای طراحی و ساخت چنین محصولی مطمئن گردیم، بیایید ببینیم که یک خودروی الکتریکی به چه چیزهای کلی نیازمند است. یک خودروی الکتریکی که راننده‌ی آن یک رایانه است، طبیعتا کامپیوتری است با باتری‌های بزرگ، تعدادی چشم دیجیتالی و داده‌های جهت پردازش که بر روی چهار چرخ قرار گرفته است. این درحالی است که اپل یکی از بهترین تولیدکنندگان دوربین، طراح چیپ و کامپیوتر در جهان است. حتی اگر فکر کنید که این موارد به بحث ارتباطی پیدا نمی‌کند، دوربین iPhone بهترین مثال برای نمایش قدرت اپل در هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار در بالاترین سطح است که از رقبای همیشگی خود نیز پیشی گرفته است. حتی پردازشگر تصویر دوربین جدید iPhone 7 قادر به انجام ۱۰۰ میلیارد عملکرد در ۲۵ میلی‌ثانیه است.
اپل همچنین در حال گسترش نرم‌افزار نقشه‌ و ناوبری خودش است تا احتمالا بتواند بر روی سیستم‌های داخلی خودروها بهره گیرد. نرم‌افزار CarPlay اپل هم که به عنوان یک رابط بین iDeviceها و سیستم‌ دیجیتالی خودروها قرار می‌گیرد، نمونه‌ی بسیار خوبی برای بررسی عملکرد و رفتار کاربران خودروها مهیا می‌کند.
این خبر به معنای آن نیست که ما شاهد خودروی رویایی Apple و Jony Ive باشیم. عرصه‌ای که پیش‌تر گوگل و تسلا عملا وارد آن شده‌اند. و حتی طراحی تکنولوژی‌های نوین خودروها توسط اپل برای شرکت‌های سازنده‌، به تنهایی معنای تولید خودروی مستقل توسط اپل را نمی‌دهد. اجازه دهید منتظر آینده و تصمیمات اپل باشیم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن هنگ‌اوت را با ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی کنید