گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ آبان

در سایت رسمی پلیس فتا با انتشار مطلبی به خودکارسازی امنیت سایبری و تاثیرات آن در دنیای امروز پرداخته شده است. در بازار داد و ستد امروز، تحلیلگران امنیتی نقش به سزایی در پیشرفت صنعت دارند. با هجوم قابل توجهی از داده‌های پیچیده به اپراتورهای انسانی جهت پردازش و تعیین تمام جنبه‌های امنیتی داده‌ها، اصطلاح اتوماسیون یا خودکارسازی که در محیط سایبری نیز بسیار رایج است به وجود آمده است.
در بازار داد و ستد امروز، پژوهشگران امنیتی نقش به سزایی در پیشرفت صنعت دارند. با هجوم قابل توجهی از داده‌های پیچیده به اپراتورهای انسانی جهت پردازش و تعیین تمام جنبه‌های امنیتی داده‌ها، اصطلاح اتوماسیون یا خوکارسازی که در محیط سایبری نیز بسیار رایج است به وجود آمده است.
در عصر حاضر کامپیوترها بدون دخالت انسان بیشتر برای کمک به تصمیم گیری‌های حیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و این آغاز یک تغییر، به دور از دخالت انسان در حل حملات سایبری می‌باشد و ممکن است پیشنهادی مستقیم از هر آنچه که قرار است به یک شغل یا حرفه امنیتی مبدل شود، باشد. اتوماسیون به عنوان یک فناوری تعریف ‌شده‌ است که به طور موثر پروسه تصمیم‌گیری امنیتی را از اختیار کاربر خارج می‌کند. در تمام دسته‌های مختلف امنیت سایبری، یک مشکل بزرگی برای ایجاد مجموعه ی وسیعی از استراتژی‌های اتوماسیون وجود دارد که خطاهای انسانی را از بین می‌برد و تمام سطوح هر دسته را شامل می‌شود. اما با این وجود برخی از SOCsها، کمک‌رسانی به دستگاه‌ها و پشتیبانی‌ خودکارِ تصمیم‌گیری‌ها را از طریق جمع آوری داده‌ها و تجزیه‌و‌تحلیل مقایسه‌ای آنها بر عهده دارند. در نتیجه سازمان‌ها به دنبال چگونگی خودکارسازی عملیات سایبری هستند.
اتوماسیون، وارد‌ شدن به حوزه ی امنیت سایبری است و در واقع یک معیار مناسب در بحث امنیت می‌باشد. پس چرا اتوماسیون در امنیت معامله‌های بزرگ وجود دارد؟ آیا این بدان معنی‌ است که تصمیم‌گیری در مورد امنیت سایبری بدون دخالت انسان انجام می‌شود؟ اگر همه ی این اتفاق‌ها می‌افتد، آیا این امر مشاغل امنیتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
مانند هر صنعت دیگر، اتوماسیون در امنیت سایبری بهره‌وری را بالا می‌برد و هدر رفت زمان را از بین می‌برد. اتوماسیون در جایی که در آن عنصر انسانی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند، خطرات و خطاهای عملیاتی را کاهش می‌دهد. البته بدیهی است که تمام مراحل در امنیت سایبری به صورت خودکار انجام می‌شود، از این رو سازمانها باید بدانند که کدام عملیات دقیقا می‌تواند به صورت خودکار انجام شود. از این رو تست کردن، بخش بزرگی از امنیت است و در بسیاری از موارد نیز به تجزیه و تحلیل دستی بستگی دارد. همچنین صرفه جویی در زمان نیز امر مهمی است که این تکنولوژی به شرکت‌ها ارائه می‌دهد. به طورکل، اتوماسیون در بخش‌های مختلف مانند مدیریت عملیات و تولید و سیستم‌های کنترل صنعتی عملکردها را بهبود می‌بخشد.
تحلیلگران با ابزار و فرایندهای مناسب قادر به تمرکز بیشتر بر روی تجزیه و تحلیل داده‌ها و انجام وظایف روزمره ی تکراری می‌باشند. ابزارهای خودکارسازی در حال انجام بخش‌های مهمی از امنیت هوشمندانه برای انسان هستند، با این وجود اتوماسیون تقاضاها را برای کسانی که در حوزه ی امنیت به شکل حرفه‌ای فعالیت دارند، کاهش نخواهد‌ داد زیرا برای امنیت سایبری همچنان نیاز به حضور نیروی انسانی جهت مدیریت سیستم می‌باشد.
اتوماسیون نقش مهمی در بسیاری از صنایع از جمله تولید و حمل و نقل ایفا می‌کند و امنیت سایبری نیز از این قاعده مستثنی نیست. این تکنولوژی در زمینه ی کنترل ترافیک‌ هوایی نیز منجر به افزایش ظرفیت و بالا رفتن ضریب دقت شده‌ است. این قاعده در خصوص امنیت اتوماسیون نیز وجود‌ دارد و انتظار می‌رود که با تصویب این فناوری‌ها، میزان تقاضا برای متخصصان امنیت افزایش یابد. امنیت سایبری برای تحلیل تهدیدها و امنیت شبکه‌ها نیاز به مهارت‌های هوشمندانه به همراه مهارت‌های تفکر انتقادی قوی دارد.
CyberSponse Inc، به‌عنوان راهنمای جهانی در زمینه ی اتوماسیون و امنیت‌ سایبری، به تسریع فرایندهای سازمان، تیم‌های عملیات امنیتی و نحوه ی بازخورد حوادث کمک شایانی کرده‌ است. پلتفرم CyberSponse سازمان ها را قادر می‌سازد تا به صورت یکپارچه ابزارهای امنیتی خود را به طور خودکار ادغام و بازیابی ‌کنند و عملکردی بهتر، سریع‌تر، موثرتر و ایمن‌تری را در اختیار کاربران قرار دهند و این امر سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تیم‌ها و محیط‌های عملیات امنیتی خود را به خوبی حفظ کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه