گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۹ ارديبهشت

حتی اگر افراد از سنین نوجوانی تا جوانی هیچ تغییراتی را در وضعیت سلامتی خود احساس نکنند، اما این واقعیت وجود دارد که مکانیسم جسمی آنها در حال تغییر است و بدن نیازمند کنترل شرایط مساعد برای حفظ سلامتی می باشد. برای اینکه در مورد وضعیت جسمی خود در سنین پس از 30 سال نگران نشویم، لازم است بدانیم کدام یک از خوراکی ها بعد از این دوره برای بدن مضر است.
دانشمندان می گویند ارتباط مستقیمی میان فشار خون بالا و پیری زودرس پوست وجود دارد. معمولا خانم هایی با فشار خون پایین در سنین پیری، چین و چروک های کمتری در پوست خود دارند. لازم است بدانید یکی از موادی که می تواند بر روی فشار خون تاثر گذار باشد ماده معدنی نمک است که خانم های خانه دار آن را با دست و دل بازی در غذا ها استفاه می کنند. همچنین توصیه می شود به هیچ وجه از مواد غذایی آماده مانند سوپ ها و کنسرو ها به دلیل دارا بودن مواد نگهدارنده در این سنین استفاده نشود.
استفاده از ماست های پر چرب، کره ی مارگارین و نان های سفید نیز در این سن عامل دیگری برای تهدید سلامتی به شمار می آید. به گفته ی پزشکان پس از 30 سالگی باید خوراکی های نظیر کلوچه های شیرین و کیک ها را رها کنید، زیرا این شیرینی ها حاوی مواد قندی بیش از حد هستند که برای سلامتی مضر بوده و عفونت ها را در بزرگسالان افزایش می دهند. در بررسی دانشمندان مشخص شده است طول عمر افرادی که قند زیادی مصرف می کنند به نسبت دیگر سالمندان کاهش می یابد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه