گوناگون
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

در حالیکه نوابغی همچون استفان هاوکینگ و الون ماسک درباره ی پیدایش هوش مصنوعی  هشدار دادند، ری کورزویل مخترع معروف و همچنین مدیر مهندسی کنونی گوگل رویکرد کاملا متفاوتی در این زمینه اتخاذ میکند. در واقع بر اساس آنچه او گفت انسان ها تا سال 2030 به طور مصنوعی باهوش میشوند، و ما نیمه انسان نیمه کامپیوتر میشویم. در سوم ژوئن در کنفرانس مالی ، کورزویل پیش بینی کرد " در آن زمان فکر کردن ما بیولوژیک و غیر بیولوژیک خواهد بود. ما کم کم خود را ادغام میکنیم و کارها را برای خود ساده میکنیم. به نظر من این طبیعت انسان است. ما از محدودیت های خود فراتر میرویم " .


کورزویل معتقد است که در طی 15 سال مغز انسان پیوندی از بیولوژِی و تکنولوژِی خواهد شد و ما دروازه هایی به ابر ها را در مغز خود خواهیم گذاشت. و همانطور که این ابرها پیشرفته تر میشوند، میتوانند حجم بیشتری از اطلاعات را در خود نگه دارند. مغز ما هم همینطور . در اواخر سال 2030 و یا اوایل 2040 بیشترین قسمت مغز حداقل بر حسب پردازش اطلاعات  غیر بیولوژیک خواهد بود. ( گفته ی کورزویل) .
کورزویل که در گوگل کار میکند به طور گسترده ای بر روی هوش مصنوعی کامپیوتر ها کار میکند، طرفدار سرسخت شگفتی این نکته است که هوش مصنوعی باعث رسیدن انسان ها به هوش واقعیشان میشود. او معتقد است که ما در نوک این پدیده هستیم. 2045 نقطه ی عطفی برای گونه های مسلط بر دنیا خواهد بود. او به خاطر پیش بینی های مکرر و گاها عجیبش معروف است و با شرط بستن های بزرگ و بردنشان بیگانه نیست.


در واقع از بین پیش بینی هایی که در سال 2009 انجام داد 86 درصدشان درست از آب در آمدند. مثلا استفاده ی اصلی و مقدماتی از کامپیوتر های قابل حمل، کامپیوتر هایی که در شیشه های عینک نمایان میشوند، و کامپیوتری که انسان را در شطرنج شکست میدهد. ولی در بعضی موارد کمی خطا کرد مثلا ماشین های خودکار (بدون سرنشین) که فکر میکرد تا الان به آنها مسلط خواهیم شد.
البته با وجود پروژه ی مغرورانه اش درباره ی هوش مصنوعی آینده او میگوید : تکنولوژی شمشیر دو لبه است. هر تکنولوژِی ای خطر ها و نوید های خودش را دارد. ما بر طبق یک اجبار اخلاقی مسئولیم که به قسمت های مثبت هوش مصنوعی بپردازیم و خطر هایش را کنترل کنیم. من خوشبینم اما این به این معنی نیست که باید نگرانی را کنار بگذاریم " .و البته مسائل اخلاقی ای نیز هستند که باید به آنها توجه کنیم. که آیا انسان ها درست است که سایبورگ شوند؟ ولی وقتی به آن نقطه رسیدیم این مساله را حل میکنیم. سوال این است که چه زمانی به آنجا میرسیم ؟

برچسب هاINTELLIGENTARTIFICALLY
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Intel سرمایه‌گذاری روی چیپ‌ رایانه‌های رومیزی را افزایش می‌دهد