موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ فروردين

با وجود مقاومت اپل در برابر این تلاش ها جهت گشودن رمز تلفن های همراه؛ اعلام کرد این عمل را روشی نامناسب و نقض حقوق مشتریان در مورد بدست آوردن  اطلاعت شخصی ذخیره شده بر روی تلفن همراه می داند. همچنینن اظهار داشت؛ این درخواست باید از طریق کنگره آمریکا مطرح گردد نه از جانب وزارت دادگستری مسکو.
به گزارش رویترز، قاضی بین المللی بوستون (ماساچوست) دستور داد تا اپل برای کمک به سازمان های اجرایی قانون در ایالات متحده تلفن همراه متعلق به یکی از اعضای احتمالی گروه های جنایی و تروریستی را رمزگشایی کند.
این حکم در ماه فوریه صادر شده است، اما این دستور دادگاه در روز جمعه از حالت محرمانه خارج شد.


مقامات آمریکایی قبل تر در هنگام حادثه تروریستی سان بارادینو ( کالیفرنیا ) از اپل درخواست کمک کرده بوند اما پس از آن که ماموران اف بی آی موفق به هک کردن این گوشی شدند درخواست خود را پس گرفتند. 
دادگاه بوستون اعلام کرد کمک های فنی توانسته اطلاعات را از هارد دیسک دستگاه خارج کرده و آنها را کپی کند و در اختیار مراجع قانونی قرار دهد.
با وجود مقاومت اپل در برابر این تلاش ها جهت گشودن رمز تلفن های همراه اعلام کرد این روشی نامناسب و نقض حقوق مشتریان در مورد بدست آوردن اطلاعت شخصی ذخیره شده بر روی تلفن همراه می باشد همچنینن عنوان کرد؛ این درخواست باید از طریق کنگره مطرح گردد نه از جانب وزارت دادگستری آمریکا زیرا نیاز است قوانینی در این مورد مصوب گردد.
پیش تر در ماه مارس مقامات دادگستری از اپل درخواست کرده بودن قفل گوشی یک مافیای مواد مخدر را رمز گشایی نماید ناظران بر این باورند که حقوقدانان اپل با تکرار چنین موردی نمی خواهند امنیت دستگاه های اپل با شبهه ای روبرو شود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

iPhone 6c احتمالاً در چهارماهه دوم سال 2016 معرفی خواهند شد