گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۴ اسفند

یک قاضی بریتانیایی جلوی انتشار اسناد داخلی بانک HSBC مربوط به اتهام وارده علیه منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی را گرفت.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، منگ متهم است که این بانک آمریکایی را در معامله هواوی با ایران فریب داده و موجب شده تا بانک HSBC تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کند.
او از زمان دستگیری‌اش در فرودگاه ونکوور در سال 2018 در حبس خانگی بود و به یکی از برجسته‌ترین چهره‌های سیاسی در جنگ تجاری میان چین و آمریکا تبدیل شد.
هفته گذشته در جلسه دادرسی در دادگاه عالی انگلیس وکلای او ادعا کردند که اتهامات علیه وی براساس پرزنتیشنی است که او در سال 2013 برای یکی از مدیران ارشد HSBC ارایه داد.
تیم حقوقی او گفته‌اند که یک نسخه ناقص از اظهارات او در یک سخنرانی توسط مقامات ایالات متحده ارائه شده است و از دادگاه خواسته‌اند که دستور انتشار اسناد HSBC را با جزئیات محتوای جلسه صادر کند.
دادگاه در حکمی کتبی در روز جمعه درخواست منگ را رد کرد و به تیم او دستور داد تا هزینه‌های قانونی دادرسی به مبلغ 80 هزار پوند را بپردازند.
سخنگوی هواوی در این باره گفته است: هواوی از حکم دادگاه ناامید شده است و پیگیری عدالت از دسترسی به اطلاعات مربوطه و حقایق روشن سود خواهد برد.
سخنگوی HSBC نیز گفته است: این درخواست تیم هواوی برای افشای اطلاعات در انگلیس شایسته نبود و ما خوشحالیم که دادگاه عالی با موضع ما موافقت کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه