تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد

وقتی صحبت از بازی کردن و سفر مجازی میشود ، متوجه ازدیاد استفاده از واقعیت مجازی برای فرستادن بینندگان به یک جای دیگر میشویم . اما یک برنامه ی جدید در انگلستان از این تکنولوژی استفاده میکند تا در پرونده های جنایی  و مربوط به صحنه ی جرم در حین ارائه ی شواهد به هیئت منصفه کمک کند کند . این برنامه ، بر اساس گزارش های BBC توسط یک گروه تحقیقی دانشگاه Saffordshire هدایت میشود و توسط بودجه ی تحقیقاتی بیش از 200000 دلار از کمیسیون اروپایی حمایت میشود . با استفاده از هدست های VR ، دوربین ها و افکت های سنتی سبز ، این گروه تحقیقی سیستمی  سرهم کرده که هیئت منصفه را به صحنه ی جرم میفرستد و همزمان به وکیل مدافع این امکان را میدهد تا بینندگان را از طریق صحنه و شواهدش هدایت کند .
سیمون توئیتس ، رئیس سرویس های دادگاهی در پلیس استفوردشایر به BBC گفت " انجام اینکار به روشی که برای هیئت منصفه آسان تر باشد تا بفهمند - که میتواند برای همه خوب باشد ، برای پیگرد قانونی و دفاع "


در حالیکه آوردن چنین تکنولوژی ای به دادگاه نوآورانه است ، اولین باری نیست که محققان شواهد جنایی را جمع کرده اند و از آن استفاده میکنند تا محیط های VR خلق کنند . سال گذشته ، روزنامه نگاری به نام نونی د لا پنا و تیمش مرگ بر اثر تیر اندازی فوریه ی سال 2012 در فلوریدا را بازسازی کرده بودند . که در آن تریون مارتین توسط جورج زیمرمن کشته شده بود . در این تجربه که در ویدئوی بالا میبینید ، مجموعه ای از رویداد های زنده ارائه شده اند که در آن بینندگان قادر هستند تا هدست ها را پوشیده شب این تیر اندازی مرگبار را باز ببینند .
فعلا دیدن صحنه ی جرم تنها تجربه ی برنامه ریزی شده است با این حال همینطور که vr رایج تر میشود ، ممکن است که دادخواه های بیشتری تلاش کنند این تکنولوژی را بکار گیرند تا به هیئت منصفه نزدیک ترین چیز به واقعیت را نشان دهند .

برچسب هاUK courtVR
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Facebook صدها فرصت شغلی در بریتانیا ایجاد می‌کند