حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

قاضی دادگاهی در ایالات متحده، روز سه‌شنبه حکم داد کوالکام باید مجوز برخی از فناوری‌هایش را به رقبایی چون اینتل به اشتراک بگذارد. در اوایل سال ۲۰۱۷، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، حکم اولیه‌ای برای دادخواست ضد اعتمادی بر علیه این شرکت داد. این دادخواست سال آینده برای محاکمه ارائه می‌شود.
در حکم اولیه‌ای در دادگاه کالیفرنیا، قاضی Lucy Koh گفته بود کوالکام بایستی برخی از مجوزهای ثبت شده در ساخت تراشه‌های به اصطلاح مودم را در اختیار شرکت‌های تراشه‌ساز رقیب قرار دهد، این مودم‌ها به اتصال هوشمند موبایل‌ها با شبکه‌های اطلاعات بی‌سیم کمک می‌کنند.
کوالکام و FTC ماه گذشته مشترکا از Koh خواستند حکم در این مورد را ۳۰ روز به تاخیر بیاندازد، این درحالی است که این دو مذاکرات برای حل و فصل موضوع را ادامه دادند. Koh روز سه‌شنبه این اقدام را رد کرد.
هم اکنون معلوم نیست آیا این حکم بر مذاکرات حل و فصل تاثیر می‌گذارد یا خیر. سهام کوالکام پس از این اخبار با ۰.۳ درصد کاهش به ۶۳.۲۶ دلار رسید. کوالکام، اینتل و FTC از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.
توافق با قانونگذاران آمریکایی نقطه‌ی عطفی برای کوالکام خواهد بود، این تراشه‌ساز مدت‌ها است از مدل تجارت خود در میان دادخواست‌های حقوقی مشتریان بزرگی چون اپل، و هواوی، و همینطور مواجه با چالش‌های قانونگذاری با فعالیت‌هایش در سراسر جهان، دفاع می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه