گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ اسفند

امروز صبح جمعی از خبرنگاران برای تماشای برنامه‌ی Stranger Things از شبکه Netflix به‌وسیله گوشی‌های هوشمند حول میزی گردآمده بودند. کلیپی در حال پخش پر از نقاط ریز و مربع شکلی بود که موجب کاهش کیفیت تصویر می‌شد اما در کل می‌توان گفت که تصویر از کیفیت قابل قبولی برخوردار بود. با استناد به گفته‌ی Netflix سرعت انتقال داده در این فیلم شگفت‌انگیز در حدود 100 کیلوبایت بر ثانیه است. این رقم درواقع کسر کوچکی از سرعت LTE مورد استفاده در ایالات‌متحده است اما سرعت متداول در بخش‌های دیگر جهان به همین میزان می‌باشد.
Netflix خود را به‌عنوان یک سرویس تلویزیون جهانی معرفی می‌کند و از آن هنگام که بخش بین‌الملل آن آغاز به کارکرده است، کشورهایی را در پیش روی خود می‌بیند که خدمات مربوط به تبلت و گوشی‌های هوشمند در راستای پخش ویدیوهای زنده در آن‌ها تازگی دارد. جایی برای تعجب نیست که در این کمپانی ارائه‌ی فیلم باکیفیت معقول و مناسب با سرعت انتقال داده پایین از اهمیت فراوانی برخوردار است. پس همان‌گونه که به نظر می‌آید Netflix راهی برای کرک این کدها یافته است.
آنچه بایستی به یاد داشته باشیم آن است که تمامی فیلم‌ها و یا برنامه‌های تلویزیونی به یک‌شکل ساخته نمی‌شوند. روشن است که صحنه‌های ثابت و تصاویر بلندمدت به پیچیدگی صحنه‌های پر از تحرک نمی‌باشند اما با رمزگذاری انجام‌شده به‌وسیله‌ی Netflix این ویدیوها به یک‌شکل پخش می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه