گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

بر اساس گزارشی از نیویورک تایمز، دانشمند چینی که جهان را با ادعای ایجاد اولین نوزاد اصلاح ژنتیکی شده، دچار شوک کرد، در شهر شنژن چین دستگیر شد.
He Jiankui، دانشمند تحقیقاتی چین در دانشگاه علم و فناوری جنوب و موسس دو استارتاپ زیست فناوری چینی، زمانیکه اعلام کرد از فناوری CRISPR برای حذف ژنی که نقش مهمی در مبتلا شدن به ویروس HIV دارد، بر روی جنین یکی از دوقلوهای دختر متولد شده در اکتبر استفاده کرد، مشاجرات زیادی به پا کرد.
به گزارش نیویورک تایمز، جامعه‌ی بین‌المللی جهانی تقریبا بلافاصله He را به خاطر استفاده از این تکنولوژی بر روی جنین‌های انسانی محکوم کرد و دولت چین تحقیق وی را بلافاصله متوقف کرد.
اکنون به نظر می‌رسد که دولت چین او و خانواده‌اش را حبس خانگی کرده است. He ظاهرا تحت محافظت نیروهای مسلح و در خانه‌ای در محوطه‌ی دانشگاه به سر می‌برد، جایی که وی تحقیقش را انجام داد.
طبق گزارش تایمز، دکتر He همچنان اجازه‌ی برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام را دارد. دانشگاه علم و فناوری جنوب هیچ گزارشی در مورد نگهداری He نداد و به تایمز گفت "در حال حاضر هیچ کس اطلاعات دقیقی در این مورد ندارد، تنها مقامات مربوطه از این موضوع آگاه هستند." با این وجود، مقامات هم سکوت کرده‌اند.
به گفته‌ی نیویورک تایمز، دانشگاه به کارمندانش توصیه کرده از صحبت درباره‌ی تحقیق دکتر He با رسانه‌ها خودداری کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه