گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۷ فروردين

همان‌طور که مطالعات اخیر دانشمندان نشان داده است، استفاده‌ی منظم از آجیل به مبارزه با مشکلات سرطان کمک می‌کند.  این تحقیقات به‌ خصوص در مورد سرطان روده‌ی بزرگ نتایج مثبتی داشته است. در آزمایش مذکور با تست بر روی ۸۲۶ نفر مبتلا به بیماری با شرایط مشابه، مشخص شد مصرف آجیل‌ها می‌تواند بر روی زمان عود بیماری تأثیرگذار باشد.
لازم به ذکر است تمامی شرکت‌کنندگان در این آزمایش، آجیل را به‌ عنوان یک وعده‌ی غذایی معمولی استفاده می‌کردند. گفتنی است تمامی افرادی که در طول مطالعه شرکت داشتند تحت مراحل درمان شیمی‌ درمانی نبوده‌اند. نتایج نشان داد که ۴۲ درصد از کسانی که به‌طور منظم روزانه ۳ تا ۲ عدد آجیل مصرف می‌کردند، در وضعیت خود احساس بهبود می‌کردند. این آجیل‌ها شامل گردو، بادام، فندق، بادام‌هندی می‌شد.
یکی از نتایج دیگر، کاهش مصرف قند در این افراد بود؛ بنابراین، دانشمندان خاطر نشان می‌کنند که عامل تغذیه برای درمان سرطان روده‌ی بزرگ اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، آجیل‌ها بسیار مفید هستند. مغزهای خوراکی دارای مقدار زیادی از منگنز و منیزیم هستند. این مواد به کاهش وزن، کاهش کلسترول و خطر بیماری قلبی کمک می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه