امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ فروردين

به گفته ی دانشمندان آمریکایی، اسکنر اثر انگشت گزینه ی قابل اعتمادی برای حفاظت از اطلاعات شخصی در گوشی های هوشمند نمی باشد. در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران گوشی های هوشمند برای بازکردن قفل گوشی همراه خود از اسکنر اثرانگشت استفاده می کنند.
گروهی از دانشمندان نیویورکی و محققات دانشگاه میشیگان، درصد اطمینان از تکنولوژی اثر انگشت را زیر سؤال برده اند، همان گزینه ای که امروزه به عنوان امن ترین قفل برای گوشی های همراه شناخته می شود. در حال حاضر جاعل های حرفه ای می توانند با کپی و حکاکی اثر انگشت به راحتی قفل هوشمند ترین گوشی ها را بشکنند.
تولیدکنندگانی که این تکنولوژی را در گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند، آن را قابل اطمینان و امن ترین راه محافظت از اطلاعات شخصی افراد عنوان می کنند. این در حالی است که توسعه دهندگان Apple اعلام کرده اند، ضریب خطا در اسکنر اثر انگشت گوشی های هوشمند این کمپانی، یک در 50 هزارم است.
کارشناسان متخصص در زمینه ی شبیه سازی کامپیوتری توانسته اند این موضوع را اثبات کنند که می توان با شبیه سازی اثر انگشت، رمز گوشی کاربران را گشود و با این روش توانستد 65 درصد از دستگاه های همراه را قفل گشایی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه