تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

به گزارش Straits Times، متخصصین دانشگاه فنی نانیانگ، به تازگی با استفاده از تکنولوژی موفق به پنهان کردن قسمتی از اجسام شده اند. در این روش بخشی از جسم نامرئی و قسمتی قابل مشاهده خواهد بود.
گروهی متخصص به رهبری جان بایل، بر روی توسعه این پروژه بیش از 3 سال در حال فعالیت می باشند. دستگاه از خاصیت آینه استفاده می کند و بخشی از جسم را از محدوده دید خارج می کند. این وسیله سبب خواهد شد که تصاویر از محدوده دید انسان دور بماند و اشیا نامرئی شوند . این پروژه به هدف استفاده در صنعت دفاعی ایجاد شده است اما در حال حاضر تنها می تواند اشیاع کوچک را به صورت نامرئی در بیاورد.

بایل اشاره کرد در مورد جزئیات این فناوری به هیچ وجه صحبت نخواهد کرد. زیرا روش های متفاوتی برای اجرا در دست می باشد و قصد ندارد با افشای آنها پروژه را متوقف کند. این دستگاه می تواند در بخش های نظامی بسیار موثر واقع شود و توسعه دهندگان سعی دارند با این مواد پوششی نامرئی کننده برای سربازان طراحی کرده و آنان را برای عملیات سری به میدان جنگ روانه کنند. دانشمندان همچنین عنوان می کنند این دستگاه سبب می شود افراد با پوشش نامرئی از دید افراد و دوربین های حرارتی نیز مصون بمانند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه