تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

دانشمندان قصد دارند آزمایشات‌شان را در آینده بر روی پستانداران تکرار کنند. تیمی از دانشمندان دی‌ان‌ای HIV را از ژنوم یک موش زنده با استفاده از سیستم CRISRR جدا کردند، هر چند هنوز زود است که این را یک روش ممکن درمانی بنامیم. اما حقیقتی که این روش بر روی حیوان زنده کار کرده است، احتمالات زیادی را ممکن می‌کند.
آیا این روش بر روی بیماری‌های دیگری نظیر سرطان کار می کند؟ ممکن است. اما این چیزی است که دانشمندان باید درباره‌ی آن جستجو کنند. این محققان با هدایت ویروس‌شناس عصبی، Kamel Khalili برای سال‌هاست تمرکز خود را معطوف بر حذف کردن HIV با استفاده از تکنیک دستکاری ژن‌ها کرده‌اند. آن‌ها سال گذشته موفق به جدا کردن دی‌ان‌ای HIV در یک موش زنده شدند اما این نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.
این تیم از سه نوع موش مختلف برای آزمایشات اخیر خود استفاده کرده است. سلول‌های موش نوع اول با HIV که در سلول بیمار در کمین بوده است آلوده شده‌اند. در این نوع آزمایش از موش‌های مشابه آزمایش سال ۲۰۱۶ بهره گرفته شده است، در حالیکه این دسته‌ی دوم به طور فعالی در حال تکثیر HIV بودند. در نوع آخر، سلول‌های این  موش‌ها با سلول‌های ایمنی انسانی پیوند خورده است از جمله سلول‌های T که HIV نهفته داشتند.
ویروس HIV در واقع قادر به مخفی شدن در سلول‌های ایمنی است که فرض بر این است که باید بیماری را نابود کنند و در حقیقت این یکی از دلایلی است که چرا پیدا کردن راه درمان برای این بیماری سخت است.
دلیل تکرار آزمایشات این تیم بر روی پستانداران هم شباهت DNA آن‌ها به انسان است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه