سرگرمی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۵ فروردين

افرادی که بازی Pokemon Go را دنبال می کنند شادتر و سرزنده تر از دیگر افراد جامعه هستند. این نتیجه گیری به دست آمده از مطالعات اخیر انجام شده توسط دانشمندان آمریکایی است. گروهی از محققین دانشگاه ویسکانسین-مدیسون با مطالعه بر روی یکی از بازی های بسیار محبوب تلفن همراه که مدت کوتاهی از عرضه ی آن در جولای 2016 می گذرد، به نتایج جالبی دست یافته اند.
آنان نتایج کار خود را در نشریه ی علمی Media Psychology منتشر کرده اند که نشان می دهد مخاطبان این بازی از حالات روحی شادتری نسبت به همسالان خود برخوردار می باشند. نگرش این افراد به زندگی و جامعه مثبت و از لحاظ جسمی نیز سالم تر هستند.
محققان سه هفته بعد از ارائه ی این بازی با 400 نفر از مخاطبان این بازی مصاحبه کرده اند. سوالات آنها شامل مباحثی همچون حالات عاطفی، زندگی اجتماعی و سطح فعالیت بدنی می شد. بیش از 40 درصد از پاسخ دهندگان را بازیکنان Pokemon Go  تشکیل می دادند که درصد بالاتری از احساسات مثبت فردی و اجتماعی را به خود اختصاص دادند.
آنچه که مشخص است تمایل بازیکنان Pokemon Go به پیدا کردن دوستان جدید و تقویت دوستی قدیمی است. حالب است بدانید در قسمت اضطراب اجتماعی نیز درصد افراد عادی بیشتر از مخاطبان این بازی بوده است. این افراد از ارتباط با مردم غریبه ابراز نگرانی می کردند و از گشسترش دایره ارتباط خود با دیگران احساس نا امنی می کنند. این درصورتی است که بازی کاربرانش را به تعامل با مردم تشویق می کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه