گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۷ مرداد

دانشمندان توانسته اند تا با توسعه ی نرم افزاری به درمان بیماری ضربه‌ی مغزی کمک کنند. بازی SuperBetter به افراد کمک خواهد کرد تا با اثرات ناشی از ضربه های مغزی بهتر کنار بیایند. پزشکان معمولا پس از ضربه ی مغزی، توصیه می کنند تا فرد از فعالیت های عملکرد شناختی، از قبیل خواندن، تماشای تلویزیون، بازی های کامپیوتری و دستگاه های دیگر خودداری کند.
بر اساس مطالعات اخیر، مشخص شده است بازی SuperBetter با طراحی ویژه به افرادی با ضربه ی مغزی کمک خواهد کرد تا با  با علائم آن بهتر کنار بیایند و می‌توانند سبب اعتماد به نفس در آن ها و در نتیجه کسب بهبودی گردد.
در این تحقیقات 19 جوان ضربه ی مغزی شده حضور داشتند. در رابطه با گروهی از آن ها تنها روش های معمول پزشکی برای درمان آنان به کار گرفته شد و در گروه دیگر بازی SuperBetter نیز در برنامه های روزانه ی آنان قرار گرفت. بیماران در گروه تجربی بهبود قابل توجهی را از خود نشان دادند که این شواهد در گروه اول مشاهده نشد. به گفته ی دانشمندان تنها برای چند دقیقه در روز، بازی با این اپلیکیشن می تواند به بهبود بیماران کمک کند. علاوه بر این بازی مذکور می توان در مورد جوانان و نوجوانانی که در برقراری ارتباطات اجتماعی با همسن و سالان خود مشکل دارند نیز موثر واقع گردد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه