گوناگون
سارا محمد علیئی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۰ تير

دانشمندان استرالیایی طی تحقیقاتی یافته های جدیدی در مورد خطرات ناشی از تماشای تلویزیون برای انسان منتشر کرده اند. آن ها می گویند تماشای تلویزیون به خصوص برای افرادی که اشتیاق بی اندازه ای به این وسیله دارند بسیار مضر است آن ها می گویند این اثرات منفی در کودکان و نوجوانان تثیر مخرب تری دارد. با توجه به مطالعات اخیر تماشای تلویزبون سبب پیشرفت بیماری های استخوان و اسکلتی خواهد بود.
علاوه بر این تماشای تلویزیون علتی برای بیماری های دیگری نیز خواهد شد.
دانشمندان این آزمایش را بر سه گروه تجربی انجام دادند که به ترتیب گروه اول کودکانی که بیشتر از 14 ساعت به تماشای تلویزیون می پردازند. گروه دوم کودکانی که کمتر از 14 ساعت به تماشای تلویزون می پردازند و گروه سوم افرادی که در مجموع علاقه ای به تماشای تلویزیون ندارند و از آن دوری می کنند.
نتایج بسیار تکان دهنده بود - پس از یک دوره کوتاه بررسی، پزشکان میزان کاهش مواد معدنی و مورد نیاز دو گروه اول را مشاهده کردند و به گفته آنان روند این کاهش به قدری بود که درصورت ادامه آن فرد به بیماری هایی نظیر پوکی استخوان، انحنای ستون فقرات حتی نرمی استخوان مبتلا خواهد شد.
علاوه بر این، تغییرات قابل توجهی در وضعیت روانی کودکان که سبب خشن تر و تحریک پذیر شدن ،کاهش توانایی جسمی، اختلالات تغذیه ای و مشکلات دستگاه گوارش در کودکان و نوجوانان، احساس خستگی، تاخیر و اختلالات در گفتارو رشد نیز در کودکان با سن کمتر مشاهده شد.
دانشمندان کلید حل این مشکل را تنها در دست پدر مادر ها می دانند.آنها می گویند اگر پدر مادر ها بجای تماشای تلویزیون کودکان خود را به پیاده روی و تغذیه مناسب تشویق کنند بدن آنان قادر به حفظ تعادل میزان معدنی در طول یک سال و نیم خواهد بود. آن ها می گویند ادامه روند تماشای تلویزیون به مدت 7 سال سبب فقر مواد معدنی در بدن فرد و ایجاد مشکلاتی در سیستم ایمنی و عصبی فرد در آینده خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه