تکنولوژی
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت

دانشمند بریتانیایی  دانشگاه نیوکاسل الکس کاووالد در مورد عدم امکان وجود ربات های خود همانند ساز، دلایل خود را عنوان نمود.این تحقیق بر اساس تئوری وجود ماشین های تولید مثل کننده یا همانند ساز جان فون نویمان شکل گرفته است.

سفینه های خود همانندساز

جان فون نویمان تکنولوژی ماشین های تکثیر شونده ها خود همانند ساز را توسعه داد. در نهایت ربات های حاصل را به نام هوش مصنوعی نامگذاری کرد.او گفت این ربات ها قادر به حرکت، تکثیر و تکامل هستند. در این تئوری ربات ها می توانند در طول نیم میلیون سال جهان هستی را همانند سازی کنند. به گفته او از آنها برای مطالعه جهان، انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی، همچنین برای استخراج از معادن استفاده می شود.

تئوری اشتباه است

این فیزیکدان در مورد تئوری فون نویمان می گوید ربات ها ممکن است در طول تکامل خود دچار خطاهای اجتناب ناپذیر شوند. کاهی شکستگی کوچکی در پروپ ها مانع از فعالیت آنها خواهد شد در نتیجه نمی توانند در سیستم سیاره ای گسترش یابد.
تا به امروز، هیچ گونه شواهدی از وجود امکان ایجاد تئوری فون نویمان در منظومه شمسی گزارش نشده است.
با توجه به گفته های دانشمندان، هنوز دستگاهی گه بتواند همانند سازی را انجام دهد، وجود ندارد. البته امکان ساخت ربات هایی ساده وجود دارد اما دستیابی به تکنولوژی ساخت ربات های خودهمانندساز چیزی دور از انتظار است.

برچسب هاRobot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان ایرانی، طراح الگوریتم کنترلی سریع‌ترین ربات دوپای جهان