گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۶ فروردين

محققان به‌ تازگی با بررسی مغز موش آزمایشگاهی، توانسته‌اند ارتباط متقابلی میان احساسات تجربه‌ شده توسط این جوندگان در آخرین لحظات زندگی و برخی از ژن‌های خاص دست‌ یابند. درنتیجه آن‌ها توانسته‌اند ژن‌های محصول ثبت خاطرات در مغز را شناسایی کنند. آن‌ها معتقدند که این نشانگرها می‌توانند برای بازآوری خاطرات مغز بعد از مرگ استفاده شوند.
محققان امیدوارند که این کشف برای جامعه ارزشمند باشد. به‌ عنوان‌ مثال، پلیس قادر خواهد بود خاطرات قربانی قتل را با استفاده از این ژن‌ها خوانده و باز تولید کند. دانشمندان در مصاحبه با New Scientist، این طرح را یک کشف هیجان‌انگیز می‌نامند اما گفته می‌شود که دستیابی به تکنولوژی خواندن این ژن‌ها، موضوع آینده است زیرا در حال حاضر فناوری لازم، اجازه‌ی چنین کاری را به آن‌ها نخواهد داد.
دکتر Claire Warburton از دانشگاه بریستول می‌گوید: «شما باید خیلی سریع به محل ژن‌ها برسید، زیرا پروتئین‌ها در عرض چند دقیقه پس از مرگ شروع به فساد می‌کنند.» مغز حافظه‌ها را در ارتباطات بین نورون‌ها ذخیره می‌کند و در پی آن پروتئین جدیدی توسط ژن‌ها ساخته می‌شود. تجربیات مختلف باعث ایجاد تغییرات مختلف در فعالیت ژن در منطقه هیپوکامپ و نئوکورتکس می‌شود. دانشمندان امیدوارند تا با ادامه‌ی آزمایشات بر روی الگوهای پایدار بر روی مغز موش آزمایشگاهی، به روش‌های استخراج آن‌ها نیز دست یابند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه