گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

به دنبال بررسی ها در پروژه ی اسکان بشر بر روی سیاره ی مریخ، دانشمندان سعی در برنامه ریزی برای کشت و تولید محصولات مورد نیاز انسان ها بر روی این سیاره دارند. پیرو این پروژه ی تحقیقاتی قرار است اولین باغ کشت محصولات گیاهی تا سال 2018 در مریخ احداث گردد. بر اساس برنامه ریزی های دانشمندان اولین اعزام مهاجران به سیاره ی سرخ در سال 2026 انجام خواهد شد.
البته برای موفقیت این دانشمندان در این پروژه اصلی ترین نیاز، تغذیه ی انسان ها است، در نتیجه تا روند کشت و تولید مواد غذایی به صورت کامل با موفقیت روبرو نشود پروژه اسکان آغاز نخواهد شد. به همین منظور از سال 2018 قرار است در سطح مریخ گلخانه هایی با استفاده از مواد آلومینیوم و پلی کربنات ایجاد گردد.
اولین محصولی که قرار است بر روی مریخ کشت داده شود کاهو است. دلیل انتخاب این گیاه این است که کاهو به فاکتور هایی مانند حداقل نور، حداقل آب برای رشد نیازمند است. دانشمندان قصد دارند تا به ندرت این کشت ها را در سراسر سطح مریخ گسترش دهند. آنها مطمئن هستند پروژه ی رشد سبزی، صیفی و میوه ها موفقییت آمیز است و میزان محصولات برای زندگی انسانها در این سیاره به اندازه کافی خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه