تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

محققان استرالیایی دانشگاه موناش بر این عقیده اند که در آینده باتری ها توسط انرژی کوانتمی شارژ خواهند شد. این کارشناسان می گویند، شارژ چند باتری به صورت همزمان بسیار سریع تر از شارژ آن ها به صورت مجزا انجام می گیرد.
پیش تر فیزیک دان ها موفق به نمایش چگونگی ذخیره ی اطلاعات و داده ها بر روی سیستم های کامپیوتری با استفاده از انرژی کوانتمی شده بودند. یک تیم متخصص به رهبری پروفسور فرانچسکو کامپیولی، تصمیم گرفته اند تا با اعمال پدیده ی ترمودینامیک، باتری هایی در مقیاس نانو را شارژ نمایند.
در باتری های کوانتمی،  پدیده ی درهم تنیدگی کوانتومی سبب می شود تا عملکرد دستگاه افزایش یابد. البته این نظریه تنها به عنوان نقطه شروع در ایجاد تکنولوژی شارژ باتری های کوانتمی خواهد بود.
پروفسور کامپیولی می گوید: تحقیقات ما نشان خواهد داد چگونه با تعامل دو یا سه جرم، می توان انرژی مورد نیاز برای شارژ باتری های کوانتمی را تامین کرد، در حالی که هیچ کدام از آن ها یک منبع تامین کننده ی انرژی محسوب نخواهد شد. به گفته ی کارشناسان، نتایج کار آنها به ایجاد روش های جدیدی در  بهبود فرآیندهای شارژ انرژی در مقیاس نانو کمک خواهد کرد و همچنین در این تحقیقات می توان رابطه ی نظریه ی کوانتمی و ترمودینامیک را از زوایای دیگری بررسی کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه