گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۸ آبان

متخصصین دانشگاه پلیموث، بریتانیا، به این نتیجه رسیدند که ظروف شیشه ای با طرح های رنگی می توانند برای سلامت انسان خطرناک باشند زیرا این رنگ ها ممکن است شامل انواع فلزات سنگین باشد. نتایج این تحقیقات به تازگی  در مجله‌ی علمی Science of Total Environment  منتشر شده است.
اندرو ترنر، یکی از متخصصین دانشگاه پلیموث، در گفتگو با خبرنگاران اذعان کرد که گروهی از محققان که در این تحقیق شرکت داشتند به هیچ عنوان انتظار نداشتند چنین نتیجه ای را از آزمایش ظروف شیشه ای نقاشی مشاهده کنند. دانشمندان در مطالعه‌ی رنگ بر روی این ظروف غلظت بالایی از فلزات سنگین همانند سرب و کادمیوم را استخراج کرده اند.
مواد رنگی اغلب در لبه ی ظروف و یا قسمت بیرونی ظروف قرار دارند. علاوه بر این از نظر کارشناسان رنگ موجود بر روی قسمت بیرونی ظرف خطرناک تر خواهد بود. بر اساس آزمایشات، رنگ های زرد، نارنجی و سبز، بیشترین میزان مواد خطرناک را در خود دارد و رنگ سفید هم کمترین میزان مواد سمی را دارا می باشد.
به گفته‌ی شیمی دانان، مواد رنگی موجود بر روی ظروف، بر اثر تغییر دما و مایعات موجود در ظرف می توانند به صورت ذرات کوچک و یا پوسته جدا شوند و وارد بدن فردی شود که از آن استفاده می کند. لازم به ذکر است که این دسته ظروف برای نوشیدنی های اسیدی و گازدار توصیه نمی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه