تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۵ تير

در یک آزمایش علمی خوشمزه ؛10 خانواده ی ملبورنی در خانه شان یک چاپگر سه بعدی نگه میدارند که بسته به اینکه چقدر ورزش کنند، برایشان شکلات درست میکند.
روهیت اشوک خات ، محقق موسسه ی تکنولوژی ملبورن به mashable australia میگوید :هدف این آزمایش این است که بفهمند آیا این شکلات برای لذت بخش کردن ورزش کافی است یا نه. در حال پیدا کردن راه های جدیدیم.
اطلاعات ورزش روزانه  سوژه پیگیری میشود و هر روز غروب شکلات توسط چاپگر edipulse چاپ میشود و نشانگر انرژِی ای است که در طول روز بکار رفته است. اگر کاربر طبق برنامه ورزشش را کرده یک صورت خندان میگیرد ولی اگر بدون تحرک باشد یک صورتک اخمو خواهد گرفت. چیزهایی مانند گل یا پیام های مانند " آفرین ، عالی بود " هم میتوانند چاپ شوند.


خات میگوید : ما به این کار به چشم یک پاداش مثبت نگاه میکنیم. نباید به اندازه ی این شکلات نگاه کرد بلکه باید به این نکته توجه کرد که هر چه بیشتر ورزش کنید شکل شکلات ها زیباتر و خندان تر میشود. "
کار خات بیشتر جستجوی راه های جدید برای ارائه ی اطلاعات به خصوص در زمینه ی خوردنی هاست. او میگوید : مردم دوست دارند حساب ورزش خود را با چیزهایی مثل Fitbit داشته باشند . ولی با این دستگاه فقط اشکال و شماره ها روی صفحه نشان داده میشوند. حالا که میتوانیم حساب ورزش کردن خود را داشته باشیم چرا با یک خوردنی این کار را نکنیم؟


و لازم نیست نگران چاقی باشید. شکلات تلخ به 30 میلیلیتر در روز محدود است. خات امیدوار است که مطالعاتش را تا سپتامبر به پایان برساند.
ممکن است برای تحقیقاتش تبلیغ هایی هم صورت گیرد اما فعلا خات امیدوار است که دیگران به چاپ غذا به گونه ی متفاوتی بنگرند و راه های تازه ای هم برای میزانش لحاظ کنند. او اضافه میکند : " در آینده مردم چنین وسایلی در خانه خواهند داشت و ما در حال تحقیق در این زمینه ایم که آنها چگونه از این وسایل میتوانند استفاده کنند ."

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فن آوری چاپ 3D، کمک به درمان سرطان