گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

بر اساس تحقیقات اخیر دانشمندان و پزشکان، مصرف بیش از حد ویتامین ها و مکمل های تغذیه ای می تواند به بدن انسان آسیب برساند و در نتیجه نباید همه ی آنها را دائما مورد استفاده قرار داد. به گفته‌ی دانشمندان ویتامین ها و مکمل های غذایی دیگر برای عملکرد طبیعی بدن انسان ضروری است. با این حال، مهم است بدانید در صورتی که ویتامین ها بیش از حد نیاز بدن استفاده شوند فرد دچار سوء مصرف خواهد شد.
بر اساس این مطالعات، بتا کاروتن می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری افزایش دهد. همچنین خانم های باردار نباید اسید فولیک توصیه شده را بیش از حد مقرر مصرف کنند. پزشکان استفاده از سلنیوم را توصیه نمی کنند، زیرا می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد و همین طور مصرف  ویتامین B6 که باید به صورت مستقیم تحت نظر پزشک استفاده شود.
آسیب های مغزی ناشی از مس و آهن بیش از حد هم مشکل دیگری است که در مواجه با استفاده ی خودسرانه از این دو ماده می شود. یکی از بزرگ ترین آسیب هایی که این دو فلز به مغز انسان وارد می کنند، ابتلا به بیماری آلزایمر است. حال برای جلوگیری از آثار سوء مصرف ویتامین ها و مواد معدنی پیشنهاد می شود که تمامی ویتامین ها را پس از یک آزمایش تشخیصی و دستور پزشک با میزان مصرف مقرر، استفاده نمایید. همچنین می توانید میوه ها و مواد غذایی حاوی ویتامین های مورد نیاز بدنتان را جایگزین قرص ها و مکمل ها کنید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه