تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۶:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۴ تير

زندگی پس از مرگ وجود دارد. در تحقیقات تیم بین المللی متشکل از از دانشمندان آلمان، کرواسی و ایالات متحده مشخص شد که ژن ها به4 مدت روز پس از مرگ نیز به زندگی خود ادامه می دهند.
تیمی از متخصصان ژنتیک تحت رهبری الکساندر پوژیتکف در رانشگاه واشنگتون موفق به بررسی ژن ها پس از مرگ افراد شده اند آنان می گویند: پس از مرگ ژن های در بدن فعال باقی می ماند البته نه همه آنها اما برخی از آنان حتی تا دو و یا 4 روز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. این گزارش در پورتال علمی bioRxiv منتشر شده است.

این مطالعه نشان داد جسد فرد دارای مجموعه ای ژن  های منحصر به فرد است. این ژن ها ترنسکریپتومیکس نام دارد. ترانسکریپتوم مجموعه ای از مولکول های آرانای پیامرسان (mRNA) یا رونوشت هایی است که در یک سلول یا در جمعیتی از سلولها بیان می شود. این مجموعه در تمام موجودات پیچیده، از جمله،انسان مشترک است.
در حقیقت،  آزمایش ژنتیک بر روی اجساد انسانی، به دلایل روشن، انجام نشده است. آنها به روش سنتی در موارد آزمایشگاهی،از موش های آزمایشگاهی و ماهی های زینتی استفاده می کردند.
دانشمندان در عرض چند روز پس از مرگ به بررسی بافت ها پرداخته و دریافتند برخی از ژن های بدن انسان  پس از مرگ ارگانیسم خود را کاهش نمی دهند و همچنان با اینرسی خود با همان ریتم کار می کنند در نتیجه آنان تا زمانی که شرایط محیطی مناسب باشد به زندگی ارگانیک خود ادامه خواهند داد.
 
محاسبات دقیق نشان می دهد ژن های جاودانه در حدود  1063ژن می باشند.که   به طور خاص، از 48 تا 96 ساعت پس از مرگ زنده می مانند. در طول زندگی بسیاری از این ژنها در واکنش های التهابی، استرس ، توسعه سیستم ایمنی و یا در فرآیندهای رشد و نمو جنین نقش بسزایی دارند. ظاهرا، استرس بدن پس از مرگ نیز متوقف نخواهد شد.
نتیجه این مطالعات در  ژنتیک ، به دانشمندان کمک خواهد کرد تا بتوانند بررسی های پیوند اعضا و حتی تاثیر دارو ها را به صورت جامع تری دنبال کنند.

برچسب هاScience
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ببینید این ربات چاپ سه بعدی کوچک چگونه 6 برابر قد خودش میپرد