گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير

گروهی از دانشمندان اتریشی و آلمانی با بررسی یک رژیم غذایی به مدت چندین سال توانستند میزان امید به زندگی را در افراد مورد آزمایش افزایش دهند.  همان‌طور که تحقیقات نشان می‌دهد، رژیم غذایی طراحی‌ شده توسط متخصصان، به حفظ ظاهر جوان افراد کمک می‌کند.
دانشمندان با بررسی‌های خود دریافتند که بدن افراد با افزایش سن در طول سال‌های عمر آن‌ها، نیمی از ترکیبات شیمیایی مهم در بدن به نام اسپرمیدین را از دست می‌دهد، این ترکیب شیمیایی سبب حفظ جوانی در بدن فرد خواهد شد. آن‌ها تلاش کردن تا این ترکیب شیمیایی را با استفاده از مواد غذایی تأمین کنند.
در مطالعه‌ی دانشمندان حدود ۹۰۰ نفر شرکت داشتند. شرکت‌کنندگان مجبور بودند تا پرسشنامه‌های تهیه‌ شده را پر كنند تا مشخص شود آن‌ها روزانه چه مقدار اسپرميدين مصرف می‌کنند. نتایج نشان داد افرادی که کمتر از ۶۰ میکرومولار اسپرمیدین مصرف کردند، در ۵ سال آینده با مشکلات سلامتی مواجه شدند و کسانی که رژیم غذایی آن‌ها مقدار بیشتری از ترکیبات شیمیایی مذکور را شامل می‌شد، احساس بسیار بهتری را تجربه کردند. کارشناسان خاطر نشان کردند غلظت بالای اسپرمیدین در محصولاتی مانند کلم، نخودفرنگی، قارچ، آجیل، سیب‌زمینی و پنیر دیده می‌شود و در نتیجه مصرف ​​آن‌ها می‌تواند جوانی را در افراد تضمین نماید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه