گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

محققان مرکز کودکان و رفاه و سلامت روانی جوانان در نروژ توصیه می‌کنند که در صورت طلاق، پدر و مادر، فرزند باید در هر دو خانواده زندگی کند. این نظریه پس از مطالعه‌ی گسترده‌ی دانشمندان بر روی 7،700 کودک طلاق به‌ دست‌ آمده است، گفتنی است نتایج حاصل از این مطالعه به‌ صورت تخصصی با اطلاعات مشابه در سال 1997 مقایسه شده است.
از داوطلبان سؤالاتی در مورد وضعیت مالی خانواده خود، رابطه‌ی آن‌ها، طلاق و اینکه پس از طلاق با کدام‌ یک از والدین خود زندگی می‌کنند، پرسیده شد. همان‌طور که از نتایج حاصل شد، کودکان اغلب از بودن یکسان پیش والدین خود بهره می‌برند و پس از جدایی از داشتن یک فضای دوستانه در هر دو خانه می‌گویند فضایی که بسیار کمتر از قبل دچار حالت روانی ناپایدار و نگران‌کننده بوده است. علاوه بر این، ازنظر روان‌پزشکان تشخیص کودکان طلاقی که از بودن با دو والد خود بهره می‌برند، تقریباً غیرقابل تشخیص از کودکانی بود که در خانواده‌ی کامل زندگی می‌کنند.
پیش‌ از این، بنا به نظریه‌ای، استرس تغییرات مکرر محل اقامت و تشدید حس توسط فروپاشی خانواده، تأثیر منفی بر روی روح روان کودک برجای می‌گذاشت اما محققان نروژی با این آزمایش‌های خلاف این نظریه را ثابت کرده‌اند و عنوان می‌کنند با این روش کودک رشد کامل‌تری از نظر روحی روانی خواهد داشت و هر دو والد باید تلاش کنند تا کودک مدنی از زمان خود را با آن‌ها بگذراند تا بتواند با شیوه‌ی زندگی پدر و مادر خود آشنا شود و خود برای درست یا غلط بودن تصمیمات پیش رویش تجزیه‌وتحلیل کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه