تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان

نتایج حاصل از مطالعه مشترک روانشناسان آمریکایی به این موضوع اشاره دارد که استفاده از گجت ها برای دانش آموزان سبب ایجاد تاثیرات منفی در نحوه انجام تکالیف شب آن ها خواهد شد. به گزارش ریانووستی، این یافته ها در کنفرانس آکادمی آمریکایی اطفال در سانفرانسیسکو ارائه شده است.
استفانی روست از محققین دانشگاه براون می گوید: استفاده از گجت ها میزان مشارکت دانش آموزان را در مناسبات اجتماعی کاهش می دهد. طی این تحقیقات مشخص شده است که فعال بودن کودکان در زمینه استفاده از ابزار های دیجیتال، سبب کاهش فعالیت آنها در ارتباط با افراد شده است.
روست و همکارانش با تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از مرکز خدمات بهداشتی ملی ایالات متحده در سال های 2011-2012 به این نتیجه گیری دست یافته اند. در این مطالعات بیش از 64 هزار نفر از کودکان آمریکایی در سن 6 تا 17 سال مورد بررسی قرار گرفتند و شایان ذکر است، تمامی داده ها از مشاهدات والدین کودکان به دست آمده است.
به گفته دانشمندان، کودکان اغلب 6 ساعت از روز را با گجت ها بازی می کنند و این مدت زمان سبب کاهش انرژی و فقدان اثربخشی انجام تکالیف توسط آنها خواهد بود. گفته می شود کودکانی که 4-6 ساعت از روز را به بازی و تماشای تلویزیون اختصاص می دهند نسبت به کودکانی که تنها 2 ساعت را صرف بازی می کنند، به میزان دو برابر در انجام تکالیف خود با عدم موفقیت روبرو هستند.
علاوه بر این، ابزارهای الکترونیکی کودکان را بی تاب و مضطرب کرده است، انگیزه‌ ی یادگیری آنان را کاهش داده و تأثیر منفی آشکاری بر دیگر صفات رفتاری آنان گذاشت است. البته این به این معنی نیست که والدین حق بازی کردن با ابزار های جدید الکترونیکی را از کودکان خود سلب کنند بلکه باید استفاده از این دستگاه ها با نظارت والدین انجام شود تا حد متعادلی در برنامه ریزی روزانه کودک رعایت شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه