موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۷ ارديبهشت

تیمی از دانشمندان از استرالیا، در مجله اپیدمیولوژی سرطان، منتشر کردند طی نتایح حاصله از آزمایش بر روی افراد بالای 29 سال و تاثیر گوشی های موبایل بر افزایش احتمال سرطان مغز مشخص شد این ابزار سبب ایجاد هیچگونه بیماری کشنده ای نخواهند بود.
استرالیا از نظر تجزیه و تحلیل داده در بیماری ها به عنوان کشوری نمونه در جهان شمرده می شود و به همین دلیل مشخصات  تمامی افرادی را که به بیماری سرطان مبتلا هستند را بر اساس قانون ثبت می کند.

کارشناسان با بررسی موارد سرطان و تجزیه تحلیل داده ها در موارد ابتلا به این بیماری در میان 19858 مرد و 14222 زن، از سال های 1982 تا 2012 و همچنین اطلاعات بدست آمده از کاربران تلفن همراه از سال 1987 تا 2012 به این نتایج دست یافته اند.
این متخصصین می گویند در ابتدا استفاده از گوشی های همراه آنقدر رایج نبود اما بعد ها حدود 90 درصد افراد مورد تحقیق از این ابزار استفاده می کردند.
نتایج نشان داد که بروز ابتلا به بیماری سرطان مغز بطور متوسط در مردان میزان کمی افزایش یافته است و در زنان ابتلا به بیماری های غدد مغزی به میزانی افزایش یافته اما تفاوت محسوسی ندارد و این میزان در 70 سال گذشته نیز به همین صورت وجود داشته یعنی زمانی که افراد هرگز از گوشی همراه استفاده نمی کردند.

کمتر از حد انتظار

پیش از این، دانشمندان عنوان می کردند، که استفاده از گوشی های تلفن همراه خطر ابتلا به سرطان مغز را 150٪ افزایش می دهد.
در میان استرالیاییها تعداد افراد مستعد سرطان 19 درصد محاسبه شده بود و با محاسبه این درصد باید تا بحال بیش از 2000 نفر به بیماری مبتلا شده باشند اما با توجه به آمار تنها 1435 نفر از آن ها ابتلا به بیماری را نشان دادند.
جمع بندی، دانشمندان اشاره کرده اند الان مدت بیست سال است که مردم استرالیا از تلفن های همراه استفاده می کنند اما خطر ابتلا به سرطان مغد در آنها نسبا به آمار متوسط سالهای گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

برچسب هاSmartphone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پرچمدار جدید گوشی های Meizu Pro 6