ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

به گزارش مهر، دبیر شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به وجود ۵۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تلفن همراه در کشور بر ضرورت حفظ اطلاعات تاکید کرد.
سیدابوالحسن فیروزآبادی صبح امروز در کنفرانس ملی چالش‌های هوشمندسازی که در مرکز همایش‌های رازی دانشکده علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت یا حکومت به تنهایی نمی‌تواند در مسیر هوشمندسازی گام بردارد، اظهار داشت: آن چیزی که باید به آن توجه کنیم دخالت دادن مردم در این حوزه است و این با دستور امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه هوشمندسازی ملی از ضروریات جامعه است، افزود: امروز با هوشمندسازی به صرفه‌جویی به میزان یک‌سوم در مصرف آب رسیده‌اند و به این سمت می‌رویم که در حوزه‌ی بهداشت و درمان مراقبت از سالمندان بر پایه‌ی سیستم‌های هوشمندسازی صورت می‌گیرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در توسعه‌ی فضای مجازی مواجه با باز تعریف حریم خصوصی هستیم، به عبارت دیگر وقتی میکروربات‌هایی داریم که از درون منازل خبر می‌دهند، اطلاعات باید در داخل کشور محفوظ باشد.
وی تاکید کرد: مردم کشورمان در استفاده از وسایل و ابزارهای هوشمند پیشرو هستند؛ به عنوان مثال، در حال حاضر ۵۷ میلیون گوشی هوشمند در کشور داریم که در مقایسه با کشور ترکیه در رتبه‌ی بالاتری قرار داریم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه