ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۶ مهر

یک دختر 21 ساله‌ی چینی پس از بازی طولانی با گوشی هوشمندش کور شد. پزشکان علت کوری این زن جوان چینی را ایجاد مشکل در شبکیه چشم راست تشخیص دادند. این دختر جوان از شهر دونگوان (استان گوانگدونگ) تمام وقتش را به بازی Honour of Kings می گذارند.
به گفته‌ی این دختر او اعتیاد شدیدی نسبت به این بازی پیدا کرده بود و برای اینکه مدت زمان بیشتری را بازی کند ساعت 6 صبح از خواب بیدار می‌شده است و تمام روز را به بازی کردن می‌گذارنده است. او می‌گوید: تنها در هنگام شب، کمی شام می‌خوردم و می خوابیدم تا صبح زود از خواب بیدار شوم. کمی بعد از نیمه شب هم به بازی کردن خاتمه می‌دادم و در طول روز 7-8 ساعت را به طور مداوم به بازی کردن اختصاص می‌دادم. اتفاق زمانی رخ داد که او آخر هفته برای دیدن والدینش رفت اما در هنگام بازی متوجه شد که یک چشمش نمی‌بیند.
پزشکان به خانواده‌ی این دختر خبر ناامید کننده ای را دادند. آن ها تشخیص دادند که چشم راست وی برای همیشه کور شده است.  شایان ذکر است که این تنها یک مورد از آسیب‌هایی است که مردم در هنگام بازی در گوشی های هوشمند دچار آن می‌شوند. به گفته‌ی پزشک این دختر، این تنها موردی نیست که در اثر بازی زیاد با بازی موبایل رخ داده است، چندی پیش نیز دختر نوجوانی به دلیل استفاده ی مداوم از گوشی هوشمند دچار تغییراتی برگشت ناپذیر در مهره های گردن شده بود. به گفته‌ی پزشکان امروزه اتفاقاتی از این دست به وفور در بیمارستان ها مشاهده می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه