امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر

فیسبوک روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته گزارش‌ها از آخرین تلاش‌هایش برای آشکار کردن استفادهای نامناسب از این پلتفرم در طول فصل انتخابات را خلاصه‌بندی کرد، و بازدیدی از اتاق کنفرانس بزرگش را ترتیب داد که در آن ده‌ها تن از کارمندانش رویدادهای ساعتی را نظاره می‌کنند.
از طرف دیگر، اتاق ملاقات تنها یکی از چندین اتاق کنفرانس در MPK 20، از مراکز فرماندهی مستقر در کالیفرنیا است. اما این اتاق بزرگتر از معمول، با افراد و تجهیزات انتخاباتی پر شده است. برای ۲۴ نفر در آن میز وجود دارد، و با ۱۷ نمایشگر مجهز شده است، و هر کدام از آن‌ها جریانی متفاوت از آنچه را فیسبوک نظارت می‌کند، برجسته می‌سازد.
کارکنانی که به دنبال عبارات مشکوک در هرزنامه یا سخنان نفرت‌انگیز هستند، در برخی موارد از نرم‌افزارهای سفارشی ساخته شده برای این هدف استفاده می‌کنند. این افراد به دنبال تلاش‌ها برای متوقف کردن رای‌دهندگان، از جمله دروغگویی به مردم درباره‌ی طولانی بودن صف‌ها یا به تاخیر افتادن انتخابات، هستند.
کارکنان دیگری از CrowdTangle استفاده می‌کنند، شرکتی که توسط فیسبوک خریداری شده و در کار نظارت بر محتواهای فراگیرشده از مقالات در سراسر پلتفرم‌ها هستند، و مشخص می‌کند کدام مقاله‌ها بر روی فیسبوک، اینستاگرم، توئیتر، و Reddit تِرِند شده‌اند.
در کل، نمایندگانی از ۲۰ تیم افرادی در این اتاق دارند، که نماینده‌ی ۲۰ هزار کارمندی هستند که در سراسر جهان بر روی ایمنی و امنیت کار می‌کنند. این تیم‌ها شامل threat intelligence، علوم داده، مهندسی، تحقیق، عملیات، حقوق، سیاست، ارتباطات، و نمایندگانی از واتس‌اپ و اینستاگرم که متعلق به فیسبوک هستند، می‌شوند.
اگرچه این تیم جدید است، اما کار آن سابقه‌ای طولانی‌تر دارد، تیم‌های فیسبوک از سال ۲۰۱۶ روش منظمی برای مقابله با اطلاعات غلط را شروع کردند. تصمیم قرار دادن همه‌ی آن‌ها زیر یک چتر و در اتاقی مستقل با هدف امید به تصمیم‌گیری‌های سریع‌تر بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه