حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

اپل و کوالکام پذیرفتند به تمامی دعواهای حقوقی دامنه‌دار خود خاتمه دهند و نبردهای قانونی را به پایان برسانند که این دو غول فناوری را در سرتاسر جهان مقابل هم قرار داده بود.
به عنوان بخشی از توافق، اپل مبلغ نامعلومی را به کوالکام خواهد پرداخت. این دو شرکت به توافقنامه‌ی صدور مجوز جهانی شش ساله‌ای رسیده بودند که احتمال دارد برای دو سال دیگر هم تمدید شود. این دو بر سر تامین بعضی بخش‌های مورد نیاز اپل برای چندین سال از طرف کوالکام به توافق رسیده بودند، این نیز احتمالا بدان معناست که یک بار دیگر شاهد حضور مودم‌های کوالکام در آیفون خواهیم بود.
اپل و کوالکام دو سال گذشته را به دلیل اقدامات حق مجوز پتنت کوالکام با یکدیگر درگیری داشتند، اپل ادعا می‌کند، کوالکام قیمت‌های بالاتر غیر منطقی برای پتنت‌های ضروری‌اش خواسته و از موقعیت خود به عنوان تامین‌کننده‌ی اصلی مودم‌های گوشی‌های هوشمند برای گرفتن این قیمت‌های بالا استفاده می‌کند. از طرفی، دعواهای حقوقی برای کوالکام نیز خطرات زیادی دارد، از جمله برای حق مجوز پتنت شرکت که بخش بزرگی از سود آن را تشکیل می‌دهد.
پرونده‌ی دعوای حقوقی بین دو شرکت از سال ۲۰۱۷ آغاز شده بود و این دو قرار بود هفته‌ی جاری به دادگاه بروند. خبر توافق در حالی منتشر شد که این دو شرکت همچنان درگیر بررسی مستندات بودند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه