کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ آذر

در خبری منتشر شده در روز جمعه، HCL Tech به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار، برخی دارایی‌های نرم‌افزاری IBM Crop، مستقر در ایالات متحده را می‌خرد. این معامله بزرگ‌ترین خرید یک شرکت خدمات IT هند تاکنون است. HCL Tech هفت پلتفرم نرم‌افزاری IBM را می‌خرد، این اقدام به آن پایگاه مشتری بزرگ‌تری می‌دهد و اجازه می‌دهد حضورش را در حوزه‌هایی همچون تجارت، امنیت، و بازاریابی افزایش دهد. از طرفی به آن یک فرصت بازار بیش از ۵۰ میلیارد دلاری را می‌دهد که شرکت هندی می‌گوید به افزایش سودآوری آن کمک می‌کند.
معامله‌ی مورد نظر به HCL کمک می‌کند درآمد اضافی در حدود ۶۵۰ میلیون دلار در سال دوم خرید بر مبنای نرخ بهره داشته باشد، اگرچه فروش آن هم در سال اول می‌تواند حدودا به ۲۵ میلیون دلار برسد.
سهام HCL که از رقبای محلی‌اش TCS و Infosys در زمینه‌ی داده‌های بزرگ، تجزیه‌و‌تحلیل‌ها، و محاسبات رایانش ابری عقب افتاد، روز جمعه و پس از اعلام این معامله بیش از ۷.۷ درصد افت داشت.
این سقوط ۱.۵ میلیارد دلار ارزش بازار این شرکت، تحت هدایت ششمین فرد ثروتمند هند، Shiv Nadar را کاهش داد.
برخی تحلیلگران حوزه‌ی IT، این معامله را در طولانی مدت برای HCL استراتژی عاقلانه‌ای نمی‌دانند، چراکه این شرکت در حال حاضر با IBM در برخی از محصولاتی که خریده، همکاری دارد.
در سال مالی اخیر، HCL رکورد درآمدی ۵۰۵.۶۹ میلیارد روپیه (۷.۱۶ میلیارد دلار) را ثبت کرد. TCS، بزرگ‌ترین شرکت هندی، ۱.۲۳ تریلیون روپیه درآمد کسب کرد و این برای Infosys، به میزان ۷۰۵.۲۲ میلیارد روپیه بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه