گوناگون
ناهید فرهنگ آسا۸:۲۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

Porta Palace خانه ای است کوچک که بر روی چرخ هایی قرار گرفته و اخیرا توسط یک هنرمند هلندی و گروهی از طراحان کامل گردیده است.
کاخ قابل حمل خانه کوچکی است که 18 متر مربع مساحت آن است و بر روی چرخ هایی قرار گرفته است و از آن طریق به یک خودرو متصل می شود. مواد لازم در ساخت آن نیز چندان هزینه بر دار نبوده است. چهار چوب آن از الوار مقرون به صرفه و دارای سقفی از جنس ورقه فولاد می باشد. فضای خانه شامل یک سالن پذیرایی کوچک، آشپز خانه، دستشویی و دوش می باشد همچنین یک جای خواب دو نفره در سمت دیگر سالن واقع شده است.
Jelte Glas مدیر این پروژه می گوید: مردم از دیدن این همه فضا در خانه ای به این کوچکی متعجب می شوند. زیرا ما در طراحی از شیشه های زیادی استفاده کرده ایم. خانه باز و بزرگ به نظرمی رسد و این طراحی با فضای داخل خانه سازگاراست.
قیمت تمام شده این خانه کوچک را  35000 می باشد.
Wikkelhouse یکی دیگر از طرح های این نمایشگاه خانه هایی است که از مقوا درست شده اند. هریک از این خانه ها به وسیله 24 لایه مقوا به یکدیگر متصل شده اند که با توجه به نیاز ها و خواسته های مالکان طراحی گردیده است. همچنین جداره چوبی شکل آن محافظی در مقابل ضربه و اشعه خورشیداست. سازنده این طرح معتقد است در پایان ساختمانی محکم با عایق بندی مناسب خواهیم داشت.
 Oep Schilling مدیراجرایی این طرح بیان کرد: آن تنها یک مکان سر بسته است که بتوان در آن زندگی کرد. حال اگر نیاز به آشپزخانه، سرویس بهداشتی و یا اتاق خواب جداگانه داشته باشیم، باید تمامی این موارد را در آن بسازیم. ابتدا آشپزخانه و سپس مابقی موارد و اتاق خواب را اضافه خواهیم کرد. این تقریبا شبیه یک خانه کامل است که ظرف 1 هفته قابل استفاده خواهد بود. قیمت تمام شده برای هر دهلیز حدود 3500 یورو می باشد. اضافه نمودن دهلیزهای جانبی شامل سرویس بهداشتی، حمام و  آشپزخانه می باشد و موارد نصب آنها در نهایت 70 هزار یورو هزینه در برخواهد داشت .
نظرتان در باره ی اینکه برای داشتن یک زندگی خلاق -مجهز کردن خانه های مقوایی و قابل حمل - نیازمند چابگرهای سه بعدی هستیم چیست؟
یک شرکت هلندی در خصوص نمایشگاه آمستردام به این موضوع پرداخته است.
این شر کت رباتی با قابلیت حرکت در 6 جهت را طراحی کرده است که با یک نرم افزار  کار می کند .لایه های فلزی جوش داده شده روی یکدیگر قرار می گیرند و بدون نیاز به ساخت محصول نهایی را شکل می دهند.
بنیانگذار این طرح می گوید: چابگر های سه بعدی جدید قابلیت های چشمگیری نسبت به نوع معمولی آن دارند. وی می خواهد با طراحی ساخت پل عابر پیاده ازجنس فو لاد در مرکز آمستردام ادعای خود را به اثبات برساند.
Gijs van der Velden از مدیران این طرح می گوید: چاپگرهای 3 بعدی می توانند در ساخت قطعات ساختمانی کوچک کمک کنند و ما می توانیم از این فراتررویم بنابراین ساخت یک پل را می توان با توجه به جایگاه فنی کنونی جهشی رو به جلو به حساب آورد. این یک ابداع واقعی است.
این نمایشگاه تا 26 ژوئن  به روی عموم باز است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه