گوناگون
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

اولین چیزی که به آن توجه میکنید بو است . مخلوطی از چوب بلوط تازه ساخته شده و تجملی . سپس به دریف های surafce books توجه میکنید و میفهمید که داخل اولین فروشگاه حامل مایکروسافت هستید . مدیر کل خرده فروشی مایکروسافت، دیوید مک آفن در حالیه زیر صفحه نمایش ویدئویی 30 پایی فروشگاه ایستاده بودیم به من گفت :" هر کسی که در کار خرده فروشی است میخواهد یک فروشگاه حامل داشته باشد ، به خصوص در خیابان پنجم . " . این فروشگاه هنوز در دست ساخت است ،گرچه مایکروسافت نمیگوید که چقدر پول برای ساختش هزینه کرده است . 
کیفیت نیمکت ها و میز های چوبی تصادفی نیست . مایکروسافت با دقت تکه های چوب را انتخاب کرد و مطمئن شد که بافتش درست است و لکه ای ندارد


این برای مایکروسافت فروشگاه اولین هاست . اولین در خیابان پنجم تونی نیویورک . اولین فروشگاه حامل . و در زمان مناسبی هم آمد : زمانی که مایکروسافت شروع به ساخت لپ تاپ های خودش کرد . بنابراین این فروشگاه خرده فروشی بسیار مهم است . این فروشگاه که در روی دوشنبه باز شد ، دقیقا جایی است که مک آفن آن را " پنجمین خیابان ، پنجمین خط " مینامد که ظاهرا درست در خیابان 54 ام است . که همچنین 4 بلوک از فروشگاه حامل یک کمپانی تکنولوژی مهم دیگر شهر فاصله دارد - فروشگاه جدید اپل .  مک آفن زمانی که من از او درباره ی نزدیکی رقیب و گاهی شریکشان سوال کردم گفت " حتی این مساله  را در نظر هم نگرفتم ."
" ما واقعا مصمم بودیم تا مکان درست را پیدا کنیم . " این خواسته ای بود که 5 سال پیش وقتی مایکروسافت اولین فروشگاهش را باز کرد شروع شد . بر خلاف فروشگاه اپل که یک محفظه ی مکعب شکل شیشه ای دارد که فروشگاه بزرگ زیرزمینی را میپوشاند ، فروشگاه خیابان پنجمی مایروسافت با درب قسمت شیشه ای جلویش ( که در اصل یک فروشگاه فندی بود ) بین دو ساختمان دیگر قرار گرفته است . یکی از آنها فروشگاه استوارت واتزمن است ، که توسط coach خریداری شد ، تصادفی که بر مک آفن پوشیده نبود ، او به مدت 7 سال برای برند coach کار میکرد .
بیش از 100 فروشگاه مایکروسافت در آمریکا و ده کشور دیگر در سراسر دنیا وجود دارد . اگر از آنها دیدن کرده باشید ؛ این فروشگاه جدید آشنا خواهد بود . زمین های چوبی و میزهایی از چوب بلوط و ردیف های لپ تاپ ها و تبلت ها با ویندوز 10 . مک آفن به من گفت " جنس طبیعی گرما را به شیوه ی متفاوتی پخش میکند . "
hololens
قسمت روبه رویی و مرکزی فروشگاه محل surface book   است و کنار آن surface pro 4  . با این حال مشتری ها ممکن است مستقیم به سمت جعبه های شیشه ای بروند که درست پشت میز  surface  ها است . این جا همان جاست که یک جفت  hololens قرار دارند . نمیتوانید به آنها دست بزنید اما صفحه نمایشی وجود دارد که در آن میتوانید همه چیز را راجع به وسایل پوشیدنی واقعیت تقویت شده یاد بگیرید .

در حال حاضر این تنها فروشگاه مایکروسافت است که در آن مشتریان میتوانند hololens را از نزدیک ببینند . این وسیله ها در محلی با افتخار نگه داشته میشوند . وقتی به مکعب شیشه ای میرسید یک دیوار ویدئویی به وسعت 30 پای بلندا میبینید که به دو طبقه میرسد . وقتی یک فوت از آن فاصله دارید|؛ میتوانید نام مایکروسافت را به صورت روشن در بالای صفحه ببینید . مک آفن متوجه میشود که برخی تنها به این دلیل وارد میشوند که hololens را ببینند ، که تنها وسیله ی زیر شیشه است . هر چیز دیگری از مجموعه ی گوشی های ویندوز در سمت چپ دیوار تا لپ تاپ ها از تولیدکنندگانی مانند dell , LG , asus و MSI برای لمس و امتحان کردن آزاد اند.
لمس کن و یاد بگیر
زمینه ی گسترده تر فروشگاه مایکروسافت را میتوان در یک کلمه خلاصه کرد : اثر متقابل . بیشترین بخش طبقه ی دوم به تجربه های بازی ایکس باکس و یک کارگاه  اختصاص داده میشود که در آن مردم میتوانند  کلاس بگیرند تا درباره ی همه چیز از جمله minecraft که متعلق به مایکروسافت است تا وسیله های کامپیوتری موسسه ای azure چیز یاد بگیرند . پاسخ فروشگاه حامل مایکروسافت به بخش نخبه های اپل، میز پاسخ ها هم در طبقه ی دوم است . مردم میتوانند pc هایشان را بیاورند ، چه آن را از یک فروشگاه مایکروسافت گرفته باشند چه نه . و میتوانند حمایت مجانی بگیرند . تا یک حدی . مدیری به من گفت "سرویس های گسترش یافته " باعث بالا رفتن قیمت میشود . همچنین گروه کوچکی شریک های همیشه حاضر در فروشگاه پخش شده اند و منتظر اند تا به شما کمک کنند . مک آفن گفت او از این شریکها و همراه ها میخواهد تا نام مشتری ها را یاد بگیرند .
مک آفن میگوید : " آنها ممکن است به فروشگاه بیایند تا تفریح وخرید کنند و آنرا به چشم سرگرمی میبیند . این عالی است و ما خوشحالیم که این را برایشان فراهم کنیم . اگر به خیلی از خرده فروش های بیرون نگاه کنید ، آنها درباره ی محصول تجربه میسازند ، ما میخواهیم که درباره ی مشتریهایمان تجربه بسازیم . طبقه ی سوم که در زمان بازدید من هنوز در دست ساخت بود ، از همان آغاز یک تجربه با dell  خواهد داشت . همچنین یک فضای کوچک در طبقه ی اول وجود دارد ، درست پشت سر پنجره های روبه رویی فروشگاه ، که مایکروسافت آن را اتاق پذیرایی مینامد . این فضا به ظاهر یک محل دیگر برای امتحان کردن چیزهایی مانند بازی ایکس باکس وان است . ولی در واقع یک صفحه نمایش برای رهگذران خیابان پنجم است .
مایکروسافت همچنین تلاش خواهد کرد تا کمی فرهنگ در شکل هنر خیابان دیجیتالی به خیابان پنجم بدهد . در طبقه ی دوم یک لوگوی بزرگ مایکروسافت وجود دارد که کاملا از خیابان قابل مشاهده است . در شب ها حرکت دهنده ها آن را تا طبقه ی دوم در سطح  طبقه ی سوم پایین می آورند و یک جفت درب سفید کنار میرود تا صفحه های LED بزرگی را نشان دهند . که هنر غیر تجاری پخش میکند . این نوع نمایش برای مشتریانی است که در غیر این صورت به فروشگاه جدید توجه نمیکنند . تخمینی وجود ندارد که مایکروسافت چقدر تردد در فروشگاه خواهد داشت اما مک آفن مطمئن است که این پر تردد ترین فروشگاه مایکروسافت خواهد بود . او همچنین به من گفت که این فروشگاه در زمان بسیار مناسبی باز میشود ، بین حالا و پایان تعطیلات ، و همه ی این محصولات جدید مایکروسافت هم هستند .
و تا جایی که مک آفن میداند این مکان یک مقصد بین المللی است . بر اساس گفته های او 60 تا 70 درصد تردد خیابان پنجم مربوط به توریست ها است . زمانی بود که- زمانی که مایکروسافت در ابتدا نرم افزار های بسته بندی شده را میفروخت - فروشگاه مایکروسافت میتوانست خنده دار نامیده شود. حالا با این surface pro , xbox , microsost band  ، کیبرد ها و surface hub ها، گوشی های ویندوز و البته surface book ، مایکروسافت با سخت افزارش همه ی قفسه ها را پر میکند ، و نرم افزار های بسته بندی شده را به چهارقفسه در طبقه ی دوم میفرستد .  مک آفن به من گفت " این آشکار سازی فیزیکی برند مایکروسافت است . " همچنین زمان و مکان مناسبی برای یک فروشگاه حامل مایکروسافت است . البته نیویورک شهر سرسختی است و در داوری نهایی موفق خواهد بود .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

شرکت Misfit ردیاب تناسب اندام و خوابShine 2 را معرفی کرد