کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ فروردين

بر اساس تحقیقات شرکت Gartner، بازار PCها برای ۱۴امین سه ماهه‌ی متوالی کاهش فروش را تجربه کرد. تاریخ آغاز این کاهش‌ها به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد. Gartner برای سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸، گزارش کاهش جهانی فروش سالیانه‌ی کامپیوترهای شخصی را داد، این در حالی است که IDC برای آن حالتی بدون تغییر را اعلام کرد. با این وجود، انتظار نمی‌رود سال ۲۰۱۸ وضعیت متفاوتی نسبت به سال‌های قبل داشته باشد.
تحلیلگران Gartner و IDC به عوامل متعددی که منجر به این کاهش شدند اشاره کرده‌اند، از جمله‌ی آن‌ها می‌توان کمبود اجزا و عناصر و صورت‌حساب‌های در حال افزایش که باعث قیمت‌های بالاتر بودند را نام برد. نکته‌ی جالب اینجا است که تنها فاکتور ثابت و مداوم برای هر سه ماهه این است که PCها تقاضای سابق خود را نداشتند.
Gartner تخمین می‌زند فروش‌های جهانی کامپیوترهای شخصی، ۱.۴ درصد سقوط دارند و در سه ماهه‌ی اول از سال ۲۰۱۸ به فروش ۶۱.۷ میلیون واحد رسیدند. HP ،Lenovo ،Dell ،Apple ،Asus، و Acer شش تولید کننده‌ی برتر معرفی شدند.
گزارش IDC هم بیانگر عدم تغییر فروش‌ها است که با صفر درصد بیان شدند، با این حساب آمار فروش PCها در دور‌ه‌ی ذکر شده ۶۰.۴ میلیون واحد کامپیوتر بود. در نتایج IDC، پنج سازنده‌ی برتر به ترتیب HP ،Lenovo ،Dell ،Acer و Apple آمده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه