ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۰ تير

به گزارش پیوست، مجمع شرکت مخابرات ایران تصمیم گرفت با تقسیم تنها ۵۰ درصد از سود این شرکت در سال گذشته میان سهامداران، به هر سهم خود ۲۵۰ ریال (۲۵ تومان) سود ارائه دهد. همچنین در مجمع عمومی این شرکت تصمیم گرفته شد که برای توسعه VDSL در کشور به این بخش ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه اختصاص داده شود.
مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران که امروز (۱۰ تیر) با حضور سهامداران عمده این شرکت برگزار شد، تصمیم گرفت ۵۰ درصد سود سال گذشته این شرکت را صرف توسعه پورت‌های VDSL و پرداخت مطالبات بازنشستگان این شرکت کند. در این جلسه، مهدی صفری، رئیس هیات مدیره مخابرات که ریاست مجمع را برعهده داشت گفت: «صاحبان سهام و وزیر ارتباطات توافق کرده‌اند برای توسعه و رفع مشکلات بازنشستگان، منابعی در نظر گرفته شود که یکی از این منابع، بخشی از سود شرکت است. بدین ترتیب تنها ۵۰ درصد سود میان سهامداران تقسیم می‌شود و ۵۰ درصد باقی مانده در حساب‌های شرکت می‌ماند.»
از سوی دیگر مجید صدری، مدیرعامل مخابرات اعلام کرد برای توسعه پورت VDSL در سال جاری مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. پیش از این وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بودند ایجاد ۵ میلیون پورت VDSL‌ در کشور نیازمند ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است. امروز رئیس هیات مدیره مخابرات با تایید این مبلغ اعلام کرد ۱۳۰۰ میلیارد باقی مانده، در سال آینده تخصیص داده خواهد شد. موضوع پرداخت مطالبات بازنشستگان نیز بارها در مجامع قبلی شرکت مخابرات مطرح شده بود.
در مجمع امروز، مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گزارشی اعلام کرد درآمد عملیاتی مخابرات در بخش تلفن ثابت به ۷ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان رسیده است. همچنین سود خالص این شرکت در سال ۹۸ با افزایش ۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۲ هزار و ۹۸۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.
صدری در گزارش خود اعلام کرد در سال ۹۸ تنها منطقه مخابرات زیان‌ده کشور استان لرستان بوده است. این در حالی است که در سال قبل از آن ۱۰ استان زیان‌ده بوده‌اند. به گفته او استان‌های خراسان شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، تهران و هرمزگان ۵ استان برتر از نظر حاشیه سود خالص بوده‌اند.
مدیرعامل مخابرات درباره مصرف اینترنت در شبکه مخابرات نیز گفت: «مصرف اینترنت از ۲۹۰۰ ترابایت در اردیبهشت سال گذشته به ۶۹۰۰ ترابایت در اردیبهشت امسال رسیده است.» به گفته او سهم محتوای داخلی از مصرف مشترکان به ۳۰ درصد رسیده است.
او همچنین تاکید کرد در سال گذشته ۴۷۰۰ نقطه اتصال در شبکه شرکت مخابرات ایران برای شرکت‌های FCP‌ رفع محدودیت شده و وعده داد در سال جاری این روند ادامه یابد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه